شهرخبر

هاآرتص: اسرائیل روز به روز ضعیف‌تر و محور مقاومت قوی‌تر می‌شود

فلسطین

یک روزنامه صهیونیستی اعتراف کرده رژیم اسرائیل روز به روز ضعیف‌تر شده در حالی که محور مقاومت در حال قوی‌تر شدن است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه صهیونیستی طی یادداشتی روز دوشنبه درباره شکست دکترین نظامی این رژیم موسوم به «جنگ در بین جنگ‌ها» در برابر ایران و محور مقاومت اعتراف کرده است.

«جنگ بین جنگ‌ها» دکترین نظامی رژیم صهیونیستی است که به اقدام متناوب این رژیم در برپایی عملیات‌های نظامی علیه دشمنان با هدف کاستن از توانمندی‌های آنها در برابر تل‌آویو است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در تحلیلی ضمن اذعان به شکست این دکترین به پیروزی‌های گروه‌های مقاومت و پیشرفت‌های آنها در ضربه زدن به رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است.

این روزنامه نوشته است: «دکترین "جنگ بین جنگ‌ها" به مفهوم کلیدی راهبرد امنیت ملی اسرائیل طی یک دهه گذشته تبدیل شده است. این عملیات نظامی بدون محدودیت به یک راهبرد جایگزین راحت در برابر ابتکارات دیپلماتیک در خصوص منازعات اسرائیل و فلسطین تبدیل شده است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «دور تازه درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس نشان می‌دهد در نبود یک چارچوب دیپلماتیک این راهبرد نظامی از محدودیت‌های عمده‌ای برای شکل دادن به واقعیت‌های ماندگار برای اسرائیل برخوردار است.»

طبق توضیح روزنامه صهیونیستی، محور زیربنایی دکترین نظامی اسرائیل برپایی درگیری‌های موقت و بزرگ طی هر چند سال با محور مقاومت یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

هاآرتص درباره هدف این دکترین می‌نویسد: «هدف آن به تأخیر انداختن تنش‌ها تا حداکثر زمان ممکن و تقویت موضع راهبردی اسرائیل در میان‌مدت و آماده کردنش برای دور بعدی درگیری‌ها است.»

در ادامه این تحلیل آمده است: «با این وجود، این راهبرد موفقیتی در به دست آوردن اهداف گسترده‌اش طی سال‌های اخیر نداشته است. درگیری‌ها در هر دور جایگاه اسرائیل را بیش از پیش تضعیف کرده‌اند.»

هاآرتص تأکید می‌کند: «همزمان با بدتر شدن جایگاه اسرائیل در هر یک از دورهای درگیری، حماس در منطقه فلسطین قوی‌تر و اسرائیل در صحنه بین‌الملل، ضعیف‌تر شده است.»

نگارنده از تصمیم دادگاه لاهه برای رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به عنوان شاهدی برای تضعیف جایگاه این رژیم در عرصه بین‌المللی یاد کرده است.

منبع: فارس