شهرخبر

عراقچی: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم

عراقچی

معاون وزیر امور خارجه با بیان این که پیشرفت های خوبی تا الان در مذاکرات وین داشتیم، گفت: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در اظهاراتی درباره روند مذاکرات جاری در وین گفت: مذاکرات پیچیدگی های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم. پیشرفت های خوبی تا الان داشتیم. مسیر خوبی را طی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر به اختلافات بارزی که وجود دارد، پرداخته می شود. متن ها تهیه شده و مقدار زیادی متن های ما آماده است، چند مورد اختلافی کماکان در دست بررسی است. جلسات فشرده ای را داشتیم.

عراقچی ادامه داد: مسیر خوبی تا الان طی شده است. این که در این دور مذاکرات بتوانیم به جمع بندی برسیم، شخصا مطمئن نیستم. به تلاش خود ادامه می دهیم. ممکن است لازم باشد یک بار دیگر هیأت ها برای مشورت های بیشتر به پایتخت ها مراجعه کنند. هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفتیم. ظرف دوسه روز آینده موضوعات را ادامه می دهیم.

رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات وین خاطرنشان کرد: بحث های اصلی در جلسات دوجانبه، سه جانبه و چندجانبه صورت می گیرد.

وی گفت: هنوز زود است که در چه زمانی نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار شود، زود است، تلاش ها برای این که هر چه زودتر به جمع بندی نهایی برسیم، ادامه دارد.

منبع: فارس