شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت بایدن

ترامپ:

دولت بایدن قادر به تامین امنیت اسراییل نیست

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا با اشاره به درگیری های جدید بین فلسطینی ها و صهیونیستی ها در غزه گفت: دولت جو بایدن نتوانسته است امنیت اسرائیل را تامین کند. ترامپ مدعی شد کنگره و بویژه برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا رفتار ناعادلانه ای با اسرائیل داشته اند.

دولت بایدن قادر به تامین امنیت اسراییل نیست

به گزارش منیبان، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه با تارنمای نیوزمکس در پاسخ به پرسشی درباره درگیری های اخیر بین فلسطینی ها و صهیونیست ها گفت: من فکر می کنم آنچه که برای اسرائیل اتفاق افتاد یک بی عدالتی بزرگ بود. اگر به ۱۰ یا ۱۲ سال پیش نگاه کنید اسرائیل بسیار از سوی کنگره مورد حمایت قرار می گرفت. اما نگاهی به کنگره و به ویژه مجلس نمایندگان آمریکا نشان می دهد که این مجلس علاقه ای به اسرائیل ندارد و از هر چیز دیگری به جز اسرائیل حمایت می کند.

ترامپ اشاره کرد برخی اعضای کنگره مانند الکساندر اوکاسیو کورتس، ایلهان عمر و نانسی پلوسی علاقه ای به اسرائیل ندارند و آرای یهودیان نصیب دموکرات ها می شود. یک روز باید درباره این اقدام خود به من پاسخگو باشند.

خبرگزاری اسپوتنیک در تحلیلی در این زمینه نوشت: با روی کار آمدن دولت بایدن برخی تحلیلگران چنین استدلال کردند که رویکرد واشنگتن در قبال اسرائیل و عربستان سردتر خواهد شد. اما گزارش ها نشان می دهد که در جنگ اخیر غزه دولت بایدن معامله فروش تسلیحات به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به اسرائیل را تصویب کرد و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تایید کرده که «امریکا قویا به امنیت اسرائیل پایبند است.»

در دولت ترامپ رژیم صهیونیستی توانست جایگاه خود را در منطقه ارتقا دهد و روابطش را با برخی کشورهای عربی که قبلا در مساله فلسطین رقیب اسرائیل بودند عادی سازی کند. ترامپ همچنین در اقدام دیگری که هدف آن نشان دادن حسن نیت خود در قبال اسرائیل بود از طرح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. این طرح که بیت المقدس را به عنوان پایتخت کشور مستقل رژیم صهیونیستی معرفی می کند با واکنش های شدیدی از سوی رهبری فلسطین و جامعه بین المللی مواجه شد.

بتازگی بیش از یک هزار نفر از شهروندان واشنگتن در حمایت از فلسطینی ها به خیابان ها آمدند و خواستار پایان کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی شدند. این تظاهرات درحالی در مقابل بنای یادبود لینکلن در شهر واشنگتن انجام شد که با برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها، به جنگ ۱۲ روزه غزه پایان داده شده است.

نظامیان صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تا ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ادامه یافت و در نهایت به آتش بس انجامید.

بر اثر حملات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۳۰۳ فلسطینی شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند.