شهر خبر

مشاور امنیت ملی ترامپ:

باید همانند میانمار در آمریکا هم کودتای نظامی روی دهد

باید همانند میانمار در آمریکا هم کودتای نظامی روی دهد

مشاور امنیت ملی ترامپ در سخنانی در تگزاس اعلام کرد: باید همانند میانمار در آمریکا هم کودتای نظامی روی دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنانی خواستار انجام کودتای نظامی علیه دولت کشورش شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ در ایالت تگزاس در این خصوص گفت: می‌خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار انجام شد، نمی‌تواند در اینجا اتفاق افتد؟ هیچ دلیلی ندارد. منظورم این است که باید اینجا هم اتفاق افتد.

به گزارش مهر، مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شنبه ۱۱ آذرماه سال ۹۶ در پرونده ارتباط با روسیه متهم شد.

وی در این باره متهم به ارائه اطلاعات دروغین به پلیس فدرال آمریکا «اِف بی آی» شده است.

بر اساس ادعای برخی منابع، فلین در ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۱۶ یعنی روزی که «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را صادر و ۲ نهاد اطلاعاتی روسیه را تحریم کرد، حدود ۵ تماس تلفنی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشت. وی در ابتدا موضوع مطرح کردن تحریم ها در تماس با مقامات روس را انکار کرده بود.

از سوی دیگر، ارتش میانمار روز اول فوریه سال جاری میلادی در پی بازداشت میو انیونت سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه‌ای تاکید کردند که این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته‌اند.

اعتراضات علیه کودتا در میانمار از روز ۶ فوریه آغاز شد و کماکان ادامه دارد و تاکنون در شهرهای مختلف این کشور بیش از ۷۲۰ معترض بر اثر مداخله نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.