به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد حسین درودی بیان کرد: در پی رصد فضای مجازی توسط دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مرکز استان خراسان رضوی، گروهی که در فضای مجازی مبادرت به واسطه‌گری و خرید و فروش اطفال و نوزادان می‌کردند، شناسایی شدند و مراتب فورا در دستور کار قرار گرفت و دستورات لازم به ضابطین صادر و روز گذشته تعداد سه نفر از متهمان که در مشهد قصد فروش نوزاد تازه به دنیا آمده را داشتند، در قرار صوری دستگیر شدند.

وی افزود: متهم اصلی که اقدام به راه اندازی پیج اینستاگرامی کرده بود، همچنان تحت تعقیب است ولی عامل این گروه در مشهد با صدور قرار منتهی به بازداشت راهی زندان شد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: این گروه با راه اندازی پیج اینستاگرامی، نوزادان را از والدین آن‌ها خریداری کرده و با مبالغ هنگفتی به فروش می‌رساندند.

 درودی همچنین هشدار داد که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی و برای آن تا پنج سال حبس پیش‌بینی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مجرمین حتی در فضای مجازی یقین داشته باشند که اقدامات آنان از نظر همکارانم در دادسرای فضای مجازی دور نخواهد ماند و در اقصی نقاط کشور به آن‌ها دسترسی پیدا خواهیم کرد.

بنا بر گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.