شهرخبر

تصمیم جنجالی اسکوچیچ درباره مرد شماره یک تیم ملی؛ علیرضا بیرانوند یا امیر عابدزاده؟

امیر عابدزاده با حضور چند دروازه بان آماده دیگر در تمرینات تیم ملی در جزیره کیش خوب کار کرده است.

تصمیم جنجالی اسکوچیچ درباره مرد شماره یک تیم ملی؛ علیرضا بیرانوند یا امیر عابدزاده؟

خبر ورزشی - آمادگی بدنی و روحی و روانی امیر عابدزاده در تمرینات تیم ملی در کیش مورد اشاره مربی دروازه بان های تیم ملی بوده؛ تا جایی که اسکوچیچ را برای تغییر در این پست ترغیب کرده است. یکی از دلایلی که اسکوچیچ به راحتی به محمدرضا اخباری اجازه داد برای حضور در دربی تبریز اردوی تیم ملی را ترک کند نیز همین بوده است. به این خاطر که او به اندازه کافی دروازه بان در اردوی تیم ملی دارد. به جز این دو که شانس نخست بازی هستند پیام نیازمند دروازه بان تیم سپاهان هم شرایط خوبی در اردوی تیم ملی دارد. 

آمادگی روحی و روانی و هم چنین فنی امیر عابدزاده در اردوی تیم ملی البته چیز عجیبی نیست به این خاطر که امیر عابدزاده در فصل جاری ۲۹ بازی برای ماریتیمو در لیگ برتر پرتغال انجام داده و از سویی با ۱۰۲ سیو در چارچوب دروازه ی این تیم در بین دروازه بان های حاضر در لیگ برتر پرتغال در رده ی سوم جای گرفته است. او  ۹ کلین شیت را هم در کارنامه ی خوب ثبت کرده است اما علیرضا بیرانوند در هفته های پایانی به سبب نیمکت نشینی در آنتورپ از شرایط مسابقه دور شده است. با این حال تغییر در ترکیب تیم ملی به خصوص در چارچوب دروازه یک ریسک بزرگ است. اگر اسکوچیچ در بازی نخست به امیر عابدزاده میدان دهد و این دروازه بان مرتکب اشتباه شود هم امیر عابدزاده را از دست خواهد داد و هم علیرضا بیرانوند را... 

علیرضا بیرانوند را به این خاطر که با بازی دادن به امیر عابدزاده این پیام را به او خواهد داد که تو دیگر مرد شماره یک نیستی اما اسکوچیچ علیرضا بیرانوند را به میدان بفرستد و این دروازه بان مرتکب اشتباه شود آن وقت جابجایی دروازه بان برای سرمربی تیم ملی آسان تر خواهد بود. در سایر پست ها این حساسیت وجود ندارد و سرمربی تیم ملی به سادگی دست به تغییر در ترکیب تیم زده است؛ به طور مثال در دفاع راست رامین رضاییان دیگر حضور نخواهد داشت و احتمالا به جای او صادق محرمی یا سیامک نعمتی بازی خواهد کرد. 

البته به نظر می رسد اسکوچیچ بیشتر مایل است در خط دروازه به امیر عابدزاده بازی دهد به خصوص که این دروازه بان همانند پدرش دروازه بان شجاع و با روحیه ای است اما منطق به او توصیه می کند از علیرضا بیرانوند بهره بگیرد. به خاطر تجربیات این بازیکن و هم چنین بازی های سختی که در بحرین پیش رو ی تیم ملی است. اسکوچیچ باز هم در این باره در روزهای آتی فکر  و با دستیاران خود مشورت خواهد کرد.