شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#مهلت#دانش‌آموزان#منابع

جزییات آخرین مهلت ثبت‌نام، قیمت و زمان توزیع کتب درسی دانش‌آموزان

محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ۳ میلیون دانش آموز هنوز برای کتب درسی ثبت نام نکرده‌اند.

جزییات آخرین مهلت ثبت‌نام، قیمت و زمان توزیع کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد علوی‌تبار در خصوص روند ثبت نام کتاب‌های درسی و زمان‌بندی آن اظهار کرد: ثبت نام و سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین ماه برای پایه تحصیلی دوم تا ششم، نهم، یازدهم و دوازدهم که میان پایه هستند، شروع شده و تا ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد و دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیر ماه می‌توانند عملیات ثبت نام را انجام دهند.

وی مشخص نبودن آمار دقیق دانش‌آموزان در پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم را دلیل این تقسیم‌بندی برای ثبت نام عنوان کرد.

 ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هنوز ثبت نام نکرده‌اند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه از تعداد ۱۱ میلیون و 500 هزار دانش‌آموز میان پایه؛ تا امروز حدود ۸ میلیون و ۴۰۰هزار نفر برای کتاب‌های درسی ثبت نام کرده‌اند گفت: متأسفانه هنوز ۳میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کتاب‌های درسی را انجام نداده‌اند که امیدواریم و تأکید داریم هر چه زودتر این کار را انجام دهند.

۱۲ تیرماه؛ ویرایش اطلاعات و اصلاح سفارش

وی در خصوص آمار ثبت نامی و متأخرین در ثبت نام گفت: تأکید ما این است که در این بازه زمانی ثبت نام را انجام دهد اما کسانی که موفق به ثبت نام نشدند در بازه زمانی ۱۲ تیرماه زمانی که دسترسی اصلاح سفارش را برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنیم برای این عزیزان امکان ثبت نام مجدد فراهم می‌شود اما به دلیل اینکه برنامه‌ریزی توزیع ما از اوایل مرداد ماه آغاز می‌شود توصیه ما این است که دانش‌آموزان میان پایه حتماً عملیات ثبت نام را انجام دهند.

علوی‌تبار درباره این اصلاح سفارش گفت: دانش‌آموزان این امکان را دارند که مقطع تحصیلی خود را تغییر دهند و در این موارد در بازه دوازدهم تیرماه اصلاح سفارش را انجام دهند.

قیمت کتاب‌های درسی

وی ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تمام تلاش خود را انجام داده تا کتاب‌ها با کمترین تغییر در قیمت تمام شده و با قیمتی مناسب و کیفیتی خوب در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و به همین منظور حداکثر افزایش قیمت در کتاب‌های رشته‌های نظری ۲۵ درصد و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای ۲۸درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته داشته است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: عملیات ثبت سفارش به‌صورت گروهی و انفرادی در همه بازه‌های زمانی توسط مدرسه و اولیای گرامی صورت می‌پذیرد.

توزیع کتابها از اول شهریور

وی که در برنامه ای تلویزیونی صحبت می کرد با تأکید بر اینکه توزیع کتاب‌ها از اول شهریورماه از مناطق به مدارس آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: از دهم شهریور تا اول مهرماه نیز توزیع کتاب‌ها از مدارس به دانش‌آموزان انجام می‌شود و اولیا می‌توانند با مراجعه به مدارس کتاب‌های خود را تحویل بگیرند.

فروش تک جلدی از اواسط مهرماه

علوی‌تبار گفت: شاید بعضی دانش‌آموزان کتاب‌های دیگری را نیاز داشته باشند که در این راستا سامانه فروش تک جلدی از اواسط مهرماه باز می‌شود که اطلاع‌رسانی عمومی انجام می‌پذیرد. برخی از دانش‌آموزان تمایل به خرید کتاب‌های رشته‌های تحصیلی دیگر را دارند اما باید در نظر گرفت که ارز کتب درسی؛ ارز دولتی است و ما موظف هستیم برای دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید تهیه کنیم و اگر این کتاب‌ها بنابر دلایلی افزایشی در سال‌های گذشته وجود داشته باشد به‌صورت تک جلدی در اختیار این دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.

توزیع فقط از طریق مدارس

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد با توجه به شرایط کرونایی، توزیع کتب درسی فقط از طریق سامانه ثبت سفارش کتب درسی و مدارس انجام می‌پذیرد.