شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#روسیه#ایران#انرژی اتمی

نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین درباره برجام


نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین درباره برجام

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کشورمان از نشست سه جانبه ایران، روسیه و چین درباره برجام خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب آبادی در صفحه توئیتر خود نوشت: نشست سه جانبه بین ایران، چین و روسیه. روسای هیات مذاکره کنندگان موضوعات مرتبط با مذاکرات جاری برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دور پنجم نشست کمیسیون مشترک برجام از روز سه‌شنبه گذشته در گرند هتل وین آغاز شد.

این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه‌ ایران و گروه چهار به‌علاوه یک، برگزار خواهد شد.

پیشتر سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و سرپرست هیئت مذاکره‌کننده ایران در وین، در پاسخ به سؤال پرس‌تی‌وی مبنی بر این که چه مسائلی در این مذاکرات برای حل‌وفصل کردن باقی مانده‌اند، گفت: در دور آخر [دور پنجم] مذاکرات ما قادر بودیم پیشرفت‌های حائز اهمیتی داشته باشیم اما هنوز برخی مسائل مهم حل‌نشده باقی مانده‌اند. بر این عقیده‌ام که ما جلسه کمیسیون مشترک را با عزم راسخ تمامی اعضا شروع کردیم. فکر می‌کنم تمامی طرف‌ها در این مذاکرات به‌اندازه کافی جدیت به‌خرج می‌دهند و جدیت و عزمشان را به‌وضوح نشان داده‌اند و تمامی طرف‌ها مایلند مسائل مهم باقی‌مانده در اسرع وقت حل شود و حتی مذاکرات در این دور به نتیجه برسند. نمی‌توانم بگویم که می‌توانیم  در این دور از مذاکرات کارمان را به نتیجه برسانیم، اما امکانش وجود دارد.

عراقچی ادامه داد: این موضوع بستگی به این دارد که چقدر بتوانیم در زمینه مسائل مهم پیشرفت کنیم و طرف‌های دیگر چقدر آمادگی دارند تصمیم‌های سخت خودشان را بگیرند و بگذارند مسائل را حل کنیم. مسائل اصلی، مسائلی هستند که پیشرفتی در زمینه آن‌ها داشته‌ایم اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که پاسخی شفاف یا راهکاری شفاف برایشان داریم اما مطمئنم این بار می‌توانیم پیشرفت کنیم و اگر امکانش باشد مذاکرات را تکمیل کنیم که باید تکرار کنم که مطمئن نیستم مذاکرات را بتوانیم به پایان برسانیم اما امکانش وجود دارد.

عراقچی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا از نظر او طرف مقابل در مذاکرات، تصمیمات سیاسی لازم را گرفته است یا نه و آیا نشانه‌هایی از مصالحه برای به توافق رسیدن در این مرحله از مذاکرات وجود دارد یا نه، توضیح داد: ما تازه مذاکرات را شروع کرده‌ایم و این موضوعی است که باید دید روزهای آینده چه می‌شود، چیزی که امروز در جلسه اول کمیسیون مشترک [از دور پنجم مذاکرات] دیدم، عزم واقعی از سوی تمامی اعضا برای به نتیجه رسیدن بود، پس ببینیم که اوضاع در روزهای آتی چگونه پیش می‌رود.


انتهای پیام/