شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اروپا#فلسطین#قطر

عوامل برجسته شدن مسئله فلسطین در سطح بین‌الملل از زبان نخست‌وزیر پیشین قطر


عوامل برجسته شدن مسئله فلسطین در سطح بین‌الملل از زبان نخست‌وزیر پیشین قطر

نخست‌وزیر پیشین قطر اعلام کرد که مسئله فلسطین اکنون در سطح بین‌المللی برجسته شده و حتی مردم اروپا و آمریکا نیز می‌دانند با ملت فلسطین آنگونه که شایسته آنهاست برخورد نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی21، «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی»، نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین قطر با انتشار توئیت‌هایی درباره عوامل برجسته شدن مسئله فلسطین در سطح بین‌المللی صحبت کرد.

حمدبن جاسم در این زمینه اعلام کرد که در وهله اول برجسته شدن آرمان فلسطین در سطح بین‌المللی به مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در عرصه داخلی این سرزمین و نیز تحرکات فلسطینی‌ها و اعراب در خارج که رنج‌های فلسطینیان تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی را نشان دادند برمیگردد.

وی افزود، به ویژه در آمریکا و اروپا این درک و آگاهی وجود دارد که با ملت فلسطین طبق معیارهای انسانی و قانونی و آنگونه که شایسته مردمی است که سرزمین آنها غصب شده، برخورد نشده است. همچنین بی‌تردید وضعیت جدیدی در آمریکا در این خصوص وجود دارد؛ به ویژه این که لابی اسرائیلی، استدلال و برهانی که با آن ملت آمریکا را فریب می‌داد از دست داده است.

این مقام سابق قطری در پایان تاکید کرد، ادامه رد اشغالگری، به روش‌های مسالمت آمیز و ادامه روش‌های هوشمندانه ای که فلسطینیان و اعراب در خارج به کار می برند شرط جدیدی است که باید در راستای دستیابی به اهداف مطلوب در خدمت مسئله فلسطین روی آن حساب کرد و آن را توسعه داد.

چند روز قبل محمد بن عبدالرحمان آل ثانی،‌ وزیر خارجه قطر توییت کرد: بنا به دستور تمیم بن حمد آل ثانی،‌ امیر قطر کشورش اعلام می‌کنیم 500 میلیون دلار برای بازسازی غزه اختصاص خواهیم داد.

او اضافه کرد: به حمایت از برادران‌مان در فلسطین تا رسیدن به راه حل عادلانه و دائمی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس طرح صلح عربی و قطعنامه‌های مربوطه ادامه خواهیم داد.

در این راستا اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس از امیر قطر بابت این کمک نیم میلیون دلاری برای بازسازی غزه تشکر کرد.

انتهای پیام/