شهر خبر

عزیزی در تذکر شفاهی؛

رئیس جمهور به بهانه کرونا از کاخ گلستان بیرون نمی‌آید

نماینده مردم شیراز با انتقاد از عدم حضور مسئولان در میان مردم گفت: رئیس جمهور به بهانه کرونا از کاخ گلستان بیرون نمی آید و در میان مردم حضور ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، ابراهیم عزیزی در نطق میان دستور در واکنش به اظهارات مسعود پزشکیان در نطق میان دستورش گفت: شما از عدالت شورای نگهبان صحبت کردید؛ حال پاسخ دهید ۳۲ سال شورای نگهبان شما و امثال شما را تایید کرد و عدالت داشت اما اکنون که شما و برخی از همکارانتان احراز صلاحیت نشده اید، عدالت این شورا مورد سوال قرار دارد؟.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ظلم در نظام اسلامی صحبت کردید؛ پاسخ دهید ظلمی که دولت برخواسته از اراده شما به مردم کرده است، در طول تاریخ ۴۲ ساله نمونه داشته است؟. پاسخ دهید وجود اقشار ضعیف، جوانان بیکار، وجود مشکلات آب، برق و زیرساخت ها و تورم محصول کیست؟ این مسائل محصول بی عدالتی برخی از افرادی است که در شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند.

وی ادامه داد: در سخنرانی امروزتان به نهج البلاغه استناد کردید، امام علی (ع) بارها تاکید کرده‌اند که دولت نباید به مردم ظلم کند، آیا در این کتاب از حفظ و نگهداری بیت المال صحبتی نشده است؟ ارز ۴۲۰۰ تومانی می گیرند و مرغ ۳۰ هزار تومانی به مردم تحویل می دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: امام علی (ع) تاکید داشتند که مسئولان باید به میان مردم بروند؛ بیش از یکسال است که رئیس جمهور به بهانه کرونا از کاخ گلستان بیرون نمی آید و در میان مردم حضور ندارد. چرا طی این مدت دولتمردان میان مردم حاضر نمی شوند، باید به این سوالات پاسخ داده شود.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم مشاور از اهل سنت توسط یکی از مولوی های صاحب نام اهل تسنن انتخاب شد؛ دولت حاضر که ادعای حمایت از برادران اهل سنت دارد، مولوی صاحب نام را عزل کرد و یونسی به عنوان مشاور اقلیت ها و اهل سنت منصوب کرد. اگر به دنبال حمایت از اقلیت ها هستید، اجازه می دادید فردی از میان خودشان اداره امور اقلیت ها را به دست می گرفت.