برهم زدن معادلات دشمنان با مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰/ لزوم انتخاب کابینه قوی در دولت سیزدهم

  سید کاظم موسوی در گفت و گو با افکارنیوز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله کشورهایی که به وسیله انتخابات رییس جمهور برای یک دوره چهارساله انتخاب می شود و ممکن است مردم به رییس جمهور برای 2 دوره  چهارساله رأی دهند. 

وی افزود: مردم باید به خاطر کشور و سرنوشت خود و فرزندان خویش در انتخابات مشارکت داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سرنوشت مردم با دست و تدبیر آنها و به وسیله انتخابات تعیین می شود و امیدواریم در این دوره نیز مردم عزیز کشور با شرکت در انتخابات سرنوشت چهار سال آینده را به خوبی رقم بزنند. 

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر، سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی ضروری و مهم است تا معادلات و آرزوهای دشمنان دیرینه ایران را که همان حاضر نشدن مردم در پای صندوق های رأی است را برهم بزنند. 

مهمترین شروط برای تبلیغات نامزدهای انتخابات 

وی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این عزیزان واقعا باید به این نکته توجه کنند که رییس جمهور آینده باید خستگی ناپذیر و کارآمد باشد ، ولایت مداری این افراد جزو مهم‌ترین ویژگی‌هاست، همچنین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید مردم‌دار بوده و مشکلات مردم پیگیری کند. این افراد باید توجه کنند به عنوان رییس جمهور باید برای بهبود زیرساخت‌های کشور و برون رفت از شرایط فعلی مشکلات، تدابیری بیاندیشد و برنامه‌‌هایی ارائه دهند تا سبب جلب توجه مردم برای مشارکت در انتخابات شوند. 

وی ادامه داد: مردم وعده‌ها و برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می کنند تا بتوانند بهترین فرد را برای این پست انتخاب کنند. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: بنده از مردم دعوت می کنم تا در روز 28خردادماه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و بنده نیز به شرط بقاء و حیات در آن روز در پای صندوق رأی حاضر خواهم شد. 

لزوم انتخاب کابینه قوی برای دولت سیزدهم 

وی درباره مهمترین برنامه‌‌هایی که دولت سیزدهم در نخستین ماه‌های زمامداری امور اجرایی کشور باید آنها را دنبال کند، گفت: دولت سیزدهم همانند دکتر روحانی وعده انجام امور در 100 روز را به مردم ندهد. دولت سیزدهم باید با انتخاب وزرا، معاونان و مشاوران قوی امور را به گونه‌ای ساماندهی کند تا انشاالله شرمنده مردم عزیز کشور نشود. 

مردم، بهترین داور نحوه عملکرد دولت دوازدهم 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس درباره عملکرد دولت دوازدهم عنوان کرد: مردم بهترین قاضی و داور هستند و مردم مسائل و مشکلات را می بینند و معتقدند که دولت دوازدهم نمره قابل قبولی کسب نکرده است. در دولت دوازدهم برخی کارها برای کشور انجام شده و در مقابل نیز بعضی از امور و کارها انجام نشده است که علت آن تعمدی بوده یا تسامح کرده‌اند و یا تبانی صورت گرفته و یا حتی مردم را به حساب نیاورد‌ه‌اند وگرنه به غیر از این موارد دلیل دیگری نمی‌تواند باشد و در غیر این‌صورت مسئولان و دولتمردان باید چرایی انجام نشده کارها را توضیح دهند. 

موسوی گفت: دولت دوازدهم در انجام امور باید به سراغ مردم می رفت و از آنها دعوت به همکاری می کرد که متاسفانه این کار را انجام ندادند. 

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس افزود: رضایت‌مندی مردم در این دولت کسب نشد بنابراین نمره قابل قبولی به این دولت نمی توان داد. 

نقش منفی خودتحریمی داخلی در بروز مشکلات 

وی درباره سخنان مسئولان مبنی بر نقش بسیار زیاد تحریم‌ها در بروز مشکلات داخلی در سال‌های اخیر بیان کرد: تحریم‌ها بی اثر نبوده است و موجب بروز بخشی از مسائل شد به طوری که اکنون مردم کشور با مشکلات معیشتی مواجه هستند اما برخی از موارد به دلیل خودتحریمی در داخل کشور اتفاق افتاده است. 

وی عنوان کرد: برای رفع خودتحریمی داخلی و رفع مسائل و مشکلات شاید لازم بوده قوانین مزاحم و متراکم را رفع می کردیم و در کنار آن موانع تولید برطرف می شد تا خدمات‌رسانی واقعی به مردم انجام می شد که متاسفانه این‌گونه اقدامات انجام نشده است. 

ایستادگی دولت دوازدهم در برابر مجلس 

موسوی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر دولت با مجلس شورای اسلامی هم جناح نبود و این مساله سبب شد تا نتواند با مجلس همراهی داشته باشد و در بیشتر مواقع شاهد ایستادگی دولت در برابر قوانین مجلس و نظرات نمایندگان مردم در خانه ملت بودیم، در حالی که این موارد اصلا به صلاح کشور نبوده است. 

وی تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات انتظار داریم تا مردم شریف، غیور و همیشه در صحنه ایران در 28 خرداد در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و فردی کارآمد، متدین و متشرع‌تر و همچنین متعهد به مردم و نظام و رهبری، شهدا و ... را به عنوان رییس جمهور دولت سیزدهم انتخاب خواهند کرد. 

وی تصریح کرد: امیدواریم شاهد خدمات رسانی مطلوب و خوب دولت سیزدهم به تمام اقشار جامعه و مردم کشور در سال‌های آینده باشیم.