شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاریخ

الأخبار بررسی کرد؛

نقش نبرد «شمشیر قدس» در شکست بزرگترین نقشه ترور در تاریخ

نقش نبرد «شمشیر قدس» در شکست بزرگترین نقشه ترور در تاریخ

یک روزنامه عرب زبان اعلام کرد که گروه های مقاومت با ورود به نبرد «شمشیر قدس» بزرگترین نقشه طراحی شده برای ترور رهبران و فرماندهان مقاومت توسط رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه ساختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص نبرد «شمشیر قدس» و قدرت گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: آنچه که یحیی السنوار در جریان کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود بیان کرد، تنها بخش کوچکی از قدرت مقاومت بود. السنوار گفت: تلاش‌های اطلاعاتی پیشتدستانه مقاومت تا طرح از پیش برنامه‌ریزی شده صهیونیست‌ها برای حمله به غزه ناکام بماند.

الاخبار تأکید کرده است: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی طی حداقل ۳ سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بست تا معادلاتی نظیر «قدرت بازدارندگی، «ارتش شکست ناپذیر» و «تحقق پیروزی سریع» را تثبیت کند. این درحالی است که در طول ۵ سال گذشته صهیونیست‌ها ازهیچگونه قدرت بازدارندگی برخوردار نبوده‌اند. به هر حال، صهیونیست‌ها در فوریه سال ۲۰۱۹ خط مشی‌ای را برای تحقق پیروزی سریع در پیش گرفتند.

صهیونیست‌ها در اتاق‌های فکر خود نقشه عملیات فراگیر علیه مقاومت را طراحی کرده بودند و به دنبال اجرایی ساختن بزرگترین نقشه ترور علیه رهبران مقاومت بودند این روزنامه لبنانی آورده است: صهیونیست‌ها تلاش کردند تا طرحی را به ثمر بنشانند که پیروزی سریع و فوری برای آنها در هرگونه نبرد آتی با مقاومت به دنبال داشته باشد.

نشریه «نیوزویک» آمریکا در ماه مارس سال ۲۰۲۰ به نقل از یک منبع نظامی صهیونیست اعلام کرد که این رژیم قصد دارد حزب الله لبنان را هدف قرار دهد. طبیعتاً قرار بود چنین اقدامی در راستای همان تئوری «تحقق پیروزی سریع» انجام شود.

الاخبار یادآور شده است: تمامی این اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی درحالی انجام شد که مقاومت به دقت مشغول رصد تحرکات دشمن بود. بنابراین، مقاومت نیز طرح به شکست کشاندن هرگونه نقشه احتمالی رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داد.

در ادامه مطلب روزنامه لبنانی آمده است: اولین گام مقاومت برای به شکست کشاندن طرح دشمن صهیونیستی، خارج کردن ابتکار عمل از دست آن بود. این همان چیزی بود که محاسبات صهیونیست‌ها را به طور کامل برهم زد. دومین گام مقاومت جابجایی اهدافی بود که احتمال می‌رفت رژیم صهیونستی قصد حمله به آنها را دارد. هرچند که این کار بسیار هزینه بَر بود اما مقاومت آن را انجام داد.

الاخبار تصریح کرده است: در واقع، رژیم صهیونیستی خود را برای انجام بزرگترین عملیات تاریخ ترور علیه مقاومت آماده می‌کرد و قصد داشت در وهله اول ۴۵۰ نفر از کادر فعال در مقاومت را هدف قرار دهد. طبق برآورد صهیونیست‌ها، شانس پیروزی در عملیاتی ساختن این نقشه ۷۰ درصد بود.

مقاومت با آغاز نبرد «شمشیر قدس» صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد، ضربه اطلاعاتی محکمی را به آنها وارد ساخت و از عملیات ازپیش طراحی‌شده‌شان جلوگیری کرد در ادامه این گزارش آمده است: مقاومت برای خنثی سازی این نقشه شوم دشمن صهیونیستی ۲ راهکار را در پیش گرفت. راهکار اول این بود که تقسیم مسئولیت در سطوح گسترده انجام شد.

بدین‌ترتیب، قرار شد اگر رهبرانی از مقاومت به شهادت رسیدند، اعضای دیگر در جریان مسئولیت‌های آنها باشند تا پس از آنها به این مسئولیت‌ها عمل کنند. راهکار دوم این بود که فرماندهان و رهبران مقاومت با جابجایی‌های فراوان به گونه‌ای ظاهر شوند که از رادار صهیونیست‌ها دور باشند.

این روزنامه افزوده است: به هرحال آنچه که واضح به نظر می‌رسید، این بود که صهیونیست‌ها خود را برای انجام یک عملیات فراگیر علیه مقاومت و ترور رهبران مقاومت آماده می‌کنند. اینجا بود که مقاومت به یکباره تمامی نقشه‌های صهیونیست‌ها را نقش بر آب کرد و از حالت دفاعی آرایش هجومی به خود گرفت. علیرغم اینکه دشمن صهیونیستی تصمیم خود برای آغاز عملیات فراگیر علیه مقاومت در غزه اتخاذ کرده و حتی ساعت آن را مشخص کرده بود، عملیات پیشدستانه مقاومت پس از تجاوزات به مسجدالاقصی، تمامی نقشه‌های تل آویو را نقش بر آب کرد.