شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#آتش#غرق شدن

گزارش اختصاصی مشرق /

شعله‌ور شدن آتش خشم مردمی در جنوب یمن علیه ائتلاف عربی/ خط و نشان شهروندان عدن برای اماراتی‌ها و سعودی‌ها + نقشه میدانی

یمن1.jpg

کاسه صبر اهالی جنوب یمن پس از ۶ سال جنایت ائتلاف عربی بالاخره لبریز شد و شمارش معکوس برای غرق شدن سعودی‌ها و اماراتی‌ها در دریای خشم مردم شهر عدن به صدا درآمده است.

سرویس جهان مشرق؛ مردم جنوب یمن از چند ماه قبل در اعتراض به وضعیت نامناسب اقتصادی و کمبود خدمات رفاهی چندین بار به خیابان ها آمدند و علیه مجموعه حاکم در پایتخت خودخوانده ائتلاف عربی (سعودی - اماراتی) در عدن تظاهرات برگزار کردند.

شهروندان یمنی جماعت منصور هادی (مورد حمایت عربستان) و مجلس انتقالی (تحت نفوذ امارات) را عامل اصلی وضعیت موجود می دانند و نوک پیکان اعتراضات را به سمت این دو گروه نشانه رفته اند که قدرت را قبضه کرده‌اند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده در روزهای اخیر اعتراضات ساکنان جنوب ترین بخش یمن علیه ائتلاف عربی شدت گرفته و مردم با برپایی تظاهرات گسترده در خیابان های شهر عدن وضعیت بد اقتصادی را غیر قابل تحمل دانستند.

یک منبع میدانی که تحولات را در شهر عدن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات اعتراضات اشاره کرد و گفت: مردم در تجمعات خواستار خروج ائتلاف عربی از این استان و برکناری عوامل منصور هادی و مجلس انتقالی از قدرت شدند.

این منبع میدانی با بیان این که اعتراضات از ماه رمضان شروع و گسترش یافت و قطعی مکرر آب و برق مردم را عصبانی کرده، افزود: قطعی برق در مناطق جنوبی یمن در برخی روزها به ۱۵ ساعت هم رسیده و همین مسئله مردم را خشمگین کرده است.

شعله‌ور شدن آتش خشم مردمی در جنوب یمن علیه ائتلاف عربی/ خط و نشان شهروندان عدن برای اماراتی‌ها و سعودی‌ها + نقشه میدانی

به گفته این منبع میدانی ساکنان بخش های «کریتر، المعلا و المنصوره» تاکنون چندین تظاهرات برگزار کرده اند و به تدریج دامنه اعتراضات شهروندان به محله ها و بخش های مختلف استان عدن کشیده شده است.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته، کمبود خدمات رفاهی تنها مشکل مردم ساکن در جنوب یمن نیست و مجموعه حاکم از پرداخت حقوق کارمندان و تامین بهداشت شهروندان ناتوان مانده است.

با اوج گیری اعتراضات، عناصر شبه نظامی  تحت فرمان مجلس انتقالی به ورودی های شهر عدن و سایر بخش ها و مناطق این استان اعزام شده اند تا تظاهرات مردمی را سرکوب و کنترل کنند؛ همزمان گروهی از تظاهر کنندگان خیابان های زعفران، مدرم و خلیفه را در بخش های کریتر، المعلا و منصوره مسدود کردند.

معترضان در جریان تجمعات شعارهای مختلفی را علیه ائتلاف عربی به ویژه  اماراتی ها سر دادند و اعلام کردند اگر سر آنان بیخ تا بیخ هم بریده شود باز هم دست از اعتراض بر نخواهند داشت و تظاهرات را تا بیرون راندن عناصر مجلس انتقالی ادامه می دهند.

شعله‌ور شدن آتش خشم مردمی در جنوب یمن علیه ائتلاف عربی/ خط و نشان شهروندان عدن برای اماراتی‌ها و سعودی‌ها + نقشه میدانی

با توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی در جنوب یمن و افزایش نارضایتی ها (و استقبال ساکنان استان عدن از پیشروی رزمندگان در جبهه مارب) این احتمال وجود دارد معترضان مبارزه مسلحانه علیه جماعت  مجلس انتقالی را در دستور کار قرار دهند که زنگ خطر را برای ائتلاف عربی به صدا در می آورد.

به گزارش مشرق، خطر بیرون راندن عناصر ائتلاف عربی از عدن برای صهیونیست ها که ارتباط نزدیکی با اماراتی ها و سعودی ها در جنوب یمن دارند یک خبر بسیار بد محسوب می شود چرا که تلاش های سال های گذشته آنان برای نفوذ در این مناطق ناکام خواهد ماند و حتی در آینده تردد کشتی های تجاری و نظامی این رژیم در خلیج عدن با مشکل جدی روبه رو می شود.