شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دیوان محاسبات

ارزیابی وضعیت تصویب آیین‌نامه‌های تسهیل تولید از دیدگاه دیوان محاسبات + جدول


ارزیابی وضعیت تصویب آیین‌نامه‌های تسهیل تولید از دیدگاه دیوان محاسبات + جدول

براساس بررسی‌های صورت گرفته از مجموع ۸۷ آیین‌نامه و سایر قوانین مورد بررسی در زمینه تسهیل تولید،۳۷ عدد در زمان مقرر قانونی و۳۲ عدد خارج از آن ابلاغ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ براساس بررسی‌های صورت  گرفته توسط دیوان محاسبات کشور در خصوص آیین‌نامه‌ها و سایر قوانین مورد بررسی در زمینه تسهیل تولید، از بین 87 فقره مقررات، 32 فقره در خارج از زمان مقرر تصویب شده است و 18 فقره از مقررات هنوز مصوب نشده است. 

طبق آمارها از مجموع 87 آیین‌نامه یا قانون مربوط به حوزه تسهیل تولید، 39 آیین‌نامه یا قانون مربوط به رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، 8 آیین‌نامه یا قانون مربوط به بهبود مستمر محیط کسب و کار، 10 آیین‌نامه یا قانون مربوط به حداکثر استفاده از ظرفیت تولید و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی، 3 آیین‌نامه یا قانون مربوط به حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، 15 آیین‌نامه یا قانون مربوط به قانون برنامه ششم(احکام بخش خصوصی و تولید) و 12 آیین‌نامه یا قانون نیز مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

همچنین از بین 87 آیین‌نامه و سایر قوانین مورد بررسی، 37 عدد در زمان مغرر قانونی و 32 عدد خارج از زمان مقرر قانونی ابلاغ شده‌اند. در کنار این موارد 14 مورد تدوین شده اما ابلاغ نهایی نشده‌اند و در 4 مورد نیز اقدام قانونی لازم صورت نگرفته است.

جدول شرایط تحقق مقررات و قوانین مورد بررسی در زمینه تسهیل تولید به شرح زیر است:

قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار , دیوان محاسبات کشور ,

انتهای پیام/