2 جوان در بوشهر 15 دقیقه مرده بودند که زنده شدند + عکس

2 جوان در بوشهر 15 دقیقه مرگ را لمس کردند ولی با تلاش نیروهای امدادی به زندگی بازگشتند و معجزه شد.

به گزارش رکنا، عرق از سر و روی دو کارگر افغان 23و 25ساله می‌ریخت. سطل‌های‌گل چسبنده و خاک را یکی پس از دیگری پر و خالی می‌کردند و اگر همین‌طور کار را ادامه می‌دادند، شیفت کاری‌ آن روزشان به‌موقع تمام می‌شد. درحالی‌که به نظر می‌آمد شرایط عادی باشد اما وقوع حادثه‌ای ناگهانی، تمام حساب کتاب‌‌شان را به‌هم ریخت.

یکی از کارگرها که داخل چاه بود، تصمیم گرفت از چاه خارج شود. به دهانه چاه که رسید، ناگهان به دلایل نامعلومی به درون چاه 20متری که او با کمک دوستش حفر کرده بود، سقوط کرد و درون آب گل‌آلود سه‌متری که ته چاه جمع شده بود، فرورفت. کارگری که بالای چاه بود، چند بار او را صدا کرد اما هرچه صدا زد، جوابی از او نشنید.

در آن لحظه به تنها چیزی که فکر می‌کرد، نجات جان‌دوستش بود که زیر آب بود و هر ثانیه برای او حکم طلا را داشت. به‌آرامی وارد چاه شد. به عمق 20 متری چاه که رسید، داخل آب پرید. آب به‌شدت سرد بود، بااین‌حال سعی کرد دوستش را نجات دهد. دقایقی بعد و براثر سرمای بیش‌ازحد آب، دست و پای او از کار افتاد. دیگر حرکت کردن برایش سخت شد و کم‌کم از حال رفت و به حالت نیمه بیهوش درآمد. صاحبخانه‌ای که چاه در حیاط خانه او کنده ‌شده بود، متوجه وقوع حادثه برای دو کارگرش شد و برای همین به‌سرعت از هلال‌احمر درخواست کمک‌کرد.

اکبر سرو، رئیس خانه هلال انارستان در مورد عملیات امداد و نجات می‌گوید:«ساعت15و21دقیقه پنجشنبه هفته گذشته بود که حادثه به ما اطلاع داده شد. پس ازگزارش این حادثه، ابتدا یک تیم سه نفره برای ارزیابی وضعیت محیطی به محل وقوع حادثه اعزام شدند. سه نفر دیگر هم به خانه هلال مراجعه کردند تا تجهیزات لازم امداد و نجات را به محل منتقل کنند. پس از رسیدن به محل، متوجه شدیم یکی از این دو کارگر دچار حالت غرق‌شدگی شده به‌طوری‌که وقتی او را از چاه خارج کردیم، نه نبض داشت و نه تنفس اما نفر دوم وضعیت بهتری نسبت به نفر اول داشت. تا عوامل اورژانس از راه برسند، ما عملیات احیای قلبی- ریوی را آغاز کردیم.

دقایقی پس از آغاز احیا، تکنیسین‌های اورژانس نیز به محل حادثه آمدند و هر دو نفر را به آنها تحویل دادیم و خوشبختانه ضربان قلب فرد غرق‌شده برگشت.»

سرو در مورد این‌که کارگر غرق‌شده در چاه چند دقیقه داخل آب مانده و چطور شانس زنده ماندن دوباره پیداکرده بود، توضیح می‌دهد:«آن کارگر بین 15تا20دقیقه در آب مانده بود. افرادی که دچار برق‌گرفتگی یا غرق‌شدگی می‌شوند، بسته به شرایط موجود، احتمال دارد زنده بمانند.

به‌عنوان‌مثال در مورد این کارگر، سرمای آب، امدادرسانی به‌موقع نیروهای هلال‌احمر، انجام اقدامات پزشکی مانند سی‌پی‌آر در زمان طلایی باعث شد تا حدود یک ساعت پس از غرق‌شدگی هم شانس زنده ماندن فرد افزایش پیدا کند. پس از گذشت یک ساعت، ممکن است فرد زنده بماند اما احتمال دارد پس از بازگشت به زندگی، دچار فلجی یا مرگ مغزی شود اما خوشبختانه این حادثه با بازگشت کارگر به زندگی دوباره ختم به خیر شد.»