شهر خبر

چرا فیاپف عضویت جشنواره جهانی فیلم فجر را رسانه‌ای نمی‌کند؟/سایت فیاپف تعطیل است!


چرا فیاپف عضویت جشنواره جهانی فیلم فجر را رسانه‌ای نمی‌کند؟/سایت فیاپف تعطیل است!

مسئولین جشنواره جهانی فیلم فجر می‌گویند که سایت فیاپف مدتی است که فعالیت نمی‌کند و به زودی با ازسرگیری فعالیتش نام جشنواره جهانی فیلم فجر را در سایت خود اعلام می‌کند. اما حتی در این صورت نیز فیاپف در رسانه‌ای کردن این موضوع سهل‌انگاری کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اعلام جشنواره جهانی فیلم فجر مبنی بر اینکه این جشنواره در میان 15 جشنواره معتبر و الف جهانی مانند کن، ونیز، برلین و... قرار گرفته است، بازتاب‌های جهانی این ارتقا را در میان رسانه‌های خارجی زبان دنبال کردیم اما هیچ مطلبی در این مورد پیدا نکردیم. بنابراین برای پیگیری بیشتر به سراغ سایت فیاپف رفتیم تا اعلان حضور جشنواره جهانی فیلم فجر در میان جشنواره‌های مورد پذیرش آن را ببینم اما در بخش فهرست جشنواره‌های سینمایی این سایت، هیچ نامی از جشنواره جهانی فیلم فجر یا حتی تهران دیده نشد. تنها نامی که به ما مربوط باشد و در سایت فیاپف دیده شد، حضور خانه سینمای ایران به عنوان نهاد صنفی سینمایی ایران در میان فهرست اعضای آن است، اما نامی از جشنواره‌ جهانی فیلم فجر در کنار اسامی فستیوال‌های سینمایی دیده نشد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر , سینما , فیلم , جشنواره فیلم فجر ,

برای پیگیری بیشتر از مسئولین جشنواره جهانی فیلم فجر در این باره سؤال کردیم که پاسخ دادند فیاپف اعلام کرده که در حال حاضر سایت مدتی غیرفعال است و بعد از راه‌اندازی سایت جدید نام جشنواره جهانی فیلم فجر را در میان فستیوال‌های سینمایی خود منتشر خواهد کرد. به نظر می‌رسد این اظهار نظر صحیح باشد چراکه در بخش جشنواره‌های بین‌المللی سایت فیاپف، اسامی جشنواره‌ها تا تاریخ سال 2020 به‌روزرسانی شده و از سوی دیگر عضویت جشنواره جهانی فیلم فجر نیز به تازگی در ماه می 2021 انجام شده است.

البته می‌توان از فیاپف انتظار داشت که باتوجه به عدم فعالیت سایت رسمی خود، خبر عضویت رسمی جشنواره در میان دیگر جشنواره‌های خود را از طریق دیگر رسانه‌های سینمایی دنیا منتشر می‌کرد. جشنواره جهانی فیلم فجر این حق را دارد که حضورش در میان جشنواره‌های عضو فیاپف، رسانه‌ای شود و عموم مردم و علاقه‌مندان سینمای جهان از این موضوع باخبر شوند.

باید دید که بعد از گذشت مدتی، سایت فیاپف اقدام به اعلام حضور جشنواره جهانی فیلم فجر در میان اعضای خود می‌کند یا نه؟

 

انتهای پیام/