شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایتخت

هزاران نفر در پایتخت کلمبیا خواستار پایان اعتراضات شدند


هزاران نفر در پایتخت کلمبیا خواستار پایان اعتراضات شدند

هزاران نفر روز یکشنبه با برپایی تظاهرات در شهر بوگوتا پایتخت کلمبیا خواستار پایان یافتن اعتراضات سراسری و انسداد جاده‌ها شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با گذشت یک ماه از آغاز اعتراضات سراسری در کلمبیا، هزاران نفر روز یکشنبه با برپایی تظاهرات در شهر بوگوتا ضمن اعلام حمایت از نیروهای امنیتی، خواستار پایان یافتن اعتراضات و انسداد جاده ها شدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان مخالفت خود را با ادامه مسدود شدن جاده ها که تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد کلمبیا داشته است، اعلام کردند.

این در حالی است که جورج ایوان اوسپینا شهردار کالی مرکز ایالت "واله دل کاوکا" روز شنبه در اظهاراتی گفت: حداقل 13 نفر روز جمعه جان خود را از دست داده‌اند که بسیاری از آنها در اعتراضات خونین و مرگبار کشته شده‌اند.

 شهر کالی کانون اصلی اعتراضات گسترده علیه سیاست های دولت کلمبیا بوده است.

روز جمعه اعتراضات گسترده و سراسری کلمبیا وارد اولین ماه خود شده است. دولت کلمبیا تاکنون مرگ حداقل 17 نفر از معترضان و 2 مامور پلیس را تایید کرده است.

اعتراضات سراسری در کلمبیا از 28 آوریل در مخالفت با اصلاح قوانین مالیاتی آغاز شده ولی معترضان در ادامه تظاهرات گسترده خود، درخواست های بیشتری را مطرح کرده‌اند.

مذاکرات بین دولت و رهبران مخالف از جمله اتحادیه های کارگری به بن بست رسیده است.

وزارت دارایی کلمبیا برآورد کرده است که اعتراضات و مسدود کردن جاده ها تاکنون بیش از 2.68 میلیارد دلار به این کشور زیان وارد کرده است. مسدود کردن جاده ها موجب کمبود شدید مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز شده و قیمت ها را به شدت افزایش داده است.

انتهای پیام/