شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#اوپک پلاس#میلیارد دلار

افزایش صادرات نفت عربستان قبل از اجلاس اوپک پلاس


افزایش صادرات نفت عربستان قبل از اجلاس اوپک پلاس

صادرات نفت عربستان به دنبال افزایش تقاضای جهانی برای نفت در نتیجه واکسیناسیون گسترده کرونا و کاهش محدودیتهای رفت و آمد، ۷۵ درصد معادل ۱۴ میلیارد دلار در ماه مارس نسبت به سال قبل افزایش داشت.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، عربستان پس از بیش از یک سال بی‌ثباتی و تقاضای ضعیف نفت ناشی از بحران کرونا، حالا صادرات نفت خود را افزایش می‌دهد.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 صادرات نفت عربستان 75 درصد معادل 14 میلیارد دلار در ماه مارس نسبت به سال قبل افزایش داشت. نفت خام 70 درصد از کل صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد.

  تقاضای پایین که باعث کاهش قیمت نفت شد، تأثیرات مخربی برای بزرگترین صادر کننده نفت دنیا داشت چون صادرات نفت آن را به شدت در 2020 پایین آورد. ولی با آغاز تثبیت قیمت نفت به دنبال کاهش محدودیت‌های کرونایی، صنعت نفت عربستان هم از اواخر 2020 رو به رشد بوده است.

 صادرات غیر نفتی عربستان هم 43 درصد در ماه مارس افزایش یافت و به 5.96 میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم از جولای 2008 را نشان می‌داد.

 ائتلاف اوپک پلاس قرار است هفته آینده دیدار داشته باشد تا در مورد افزایش تولید نفت و تاثیر احتمالی امضای قرارداد برجام بر سطح تولید ایران مذاکره شود.

 به دنبال موفقیت واکسیناسیون کرونا در سراسر آمریکا و اروپا، تاجران علیرغم افزایش احتمالی تولید نفت ایران با برداشته شدن تحریم های آمریکا، نسبت به افزایش تقاضای نفت در ماه‌های تابستان خوشبین هستند.

 انتظار می‌رود اتلاف اپ‌پلاس در اول ژوئن، 840 هزار بشکه در روز افزایش تولیدی را که برای ماه جولای برنامه ریزی شده بود تصویب کند. احتمالاً در تابستان و همگام با افزایش تقاضا، دو میلیون بشکه نفت به تولید بازار اضافه می‌شود.

 پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای نفت در سه ماهه سوم 2021 با افزایش سفرها و کاهش بیشتر محدودیت‌های کرونائی به 100 میلیون بشکه در روز بازگردد.

 با گزارش افزایش صادرات نفت عربستان و انتظار بهبود تقاضا در تابستان، ائتلاف اوپک پلاس به افزایش سهمیه تولید اعضای اوپک و متحدانش در این ائتلاف ادامه می‌دهد.

 انتهای پیام/91