شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تنگه هرمز#نفت

ایران با انتقال نفت از خط لوله، تنگه هرمز را دور می‌زند


ایران با انتقال نفت از خط لوله، تنگه هرمز را دور می‌زند

ایران انتقال نفت از خط لوله استراتژیک گوره-جاسک را با هدف دور زدن تنگه هرمز آغاز کرد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، ایران با آغاز انتقال نفت خام از طریق خط لوله استراتژیک گوره-جاسک، تنگه هرمز را دور می‌زند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 این نفت خام از تلمبه خانه شماره 2 عبور کرده و به تأسیسات نزدیک بندر جاسک رسیده است. هیچ اطلاعات دقیقی در مورد میزان نفت انتقال یافته وجود ندارد.

 شرکت ملی نفت ایران در اوایل همین ماه اعلام کرد تزریق نفت خام به این خط لوله را آغاز کرده و انتقال نفت از منطقه جاسک در ساحل دریای عمان یک ماه دیگر آغاز می‌شود و حسن روحانی رئیس جمهور ایران این خط لوله 1000 کیلومتری را در آینده نزدیک رسماً افتتاح خواهد کرد.

 بیشتر صادرات انرژی ایران در حال حاضر از تنگه هرمز صورت می‌گیرد، یک گذرگاه کشتیرانی باریک در خلیج فارس که به دنبال خروج دونالد ترامپ از قرارداد اتمی برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه بخش نفت و اقتصاد ایران دچار مشکلات فراوانی شده بود.

 بازارهای نفت از نزدیک مذاکرات بین ایران و قدرت های بزرگ دنیا را برای احیای این قرارداد و لغو تحریم‌های گسترده علیه بخش انرژی ایران دنبال می‌کنند. در صورت برداشته شدن این تحریم‌ها ایران می‌تواند صادرات میلیون‌ها بشکه نفت خود را از سر بگیرد.

 رئیس جمهور ایران در اوایل همین ماه گفته بود مذاکره‌کنندگان قبول کرده‌اند تحریم‌ها علیه صنایع نفت، کشتیرانی، بیمه و بانکداری ایران برداشته شود. این خبر باعث کاهش قیمت نفت شد.

 انتهای پیام/90