شهرخبر

علی شجاعی در گفتگو با خبرورزشی:

آنها که نارنجک پرتاب کردند طرفدار پرسپولیس نبودند!/ نارنجک درچند سانتی متری صورت من منفجر شد!

یکی از اتفاقات عجیب پیش از بازی با ذوب آهن در اصفهان حمله عده ای ناشناش اما منتسب به باشگاه سپاهان به اتوبوس حامل اعضای تیم پرسپولیس بود.

خبرورزشی- مهدی یکتا: در شرایطی که در اطراف هتل محل اقامت پرسپولیس اتفاق خاصی رخ نداده بود اما پس از عزیمت سرخپوشان به ورزشگاه فولاد شهر، یک نارنجک دستی به سمت اتوبوس سرخپوشان برخورد کرد. شواهد حاکی از آن بود که این نارنجک دستی، به شیشه سمت راست اتوبوس برخورد کرده. جایی که اعضای تیم چند سانتی متر آن طرف تر نشسته بودند. برخورد این نارنجک دستی با اتوبوس منجر به خرد شدن شیشه و همچنین ایجاد صدای بسیار بلند شد که فضای ارعاب را در میان اعضای تیم ایجاد کرد.

ویدئویی نیز در همین ارتباط منتشر شد که نشان می داد شیشه اتوبوس پرسپولیسی ها شکسته و... در این رابطه صحبت های زیادی شده است اما شنیدیم نارنجک بغل دست علی شجاعی هافبک شماره ۲۳ پرسپولیس برخورد کرده است. به این خاطر دقایقی با این بازیکن چپ پا گپ زدیم؛

نارنجک پرتاب شده به سمت اتوبوس پرسپولیس به شیشه ای برخورد کرد که بغل دست تو بود؟

بله، درچند سانتی متری صورت من نارنجک منفجر شد!

پس خیلی خدا به تو رحم کرد؟

هم به خودم و هم خانواده ام خدا رحم کرد. من نمی دانم این وحشی بازی ها به چه دلیل است؟ مگر ما دشمن هستیم؟

فکر می کنید چه کسانی این اتفاق زشت را رقم زده باشند؟

هواداران پرسپولیس که نبودند!

مگر قرار بود طرفداران پرسپولیس باشند؟!

 دفعه قبل که جلوی هتل ما هرچی دهانشان رسید گفتند و به پرسپولیس و پرسپولیسی ها فحاشی کردند بعد هم مصاحبه کردند و گفتند پرسپولیسی بوده اند! این بار هم واقعا نمی دانم چه بگویم؟

به نظرت خودجوش نبوده است؟!

خودجوش؟! چرا باید به اتوبوس ما حمله کنند؟ ما برای یک مسابقه فوتبال به اصفهان رفتیم و می رویم نه جنگ!

مثل اینکه خیلی ناراحتی؟

صددرصد ناراحتم. مگر وقتی تیمی شهرستانی به تهران می آید طرفداران ما نارنجک به اتوبوس آنها می زنند؟ اگر اتفاقی که چند سال پیش برای سرباز احمدی افتاد برای من یا یکی از همبازیانم می افتاد چه کسی جوابگو بود؟ خیلی زشت است و متأسفانه برخی مسئولان تیم حریف فقط شعار می دهند و درعمل ... فقط می توانم تأسف بخورم.

ظاهرا ۴ موتورسواری که با نارنجک از بالای پُل هوایی به طرف اتوبوس شما نارنجک پرتاب کردند دستگیر شدند؟

ما هم فقط خبرش را شنیدیم ولی برخوردی که با این افراد می شود چیست؟ چرا این کار را کرده اند؟ انگیزه آنها چه بوده است؟ اگر راننده اتوبوس ما کم تجربه بود یک حادثه جانی دلخراش به وجود می آمد. فقط می توانم بگویم متأسفم!

با این وجود موفق شدید ذوب آهن را در اصفهان شکست بدهید. همین پرتاب نارنجک انگیزه شما را بیشتر نکرد؟

شما نمی دانید در آن دو ساعات تا شروع بازی چه برسر تیم ما آمد. واقعا لحظات سختی را تجربه کردیم. شما تصورش را بکنید از یک تصادف یا حادثه تلخ گذشته و به استادیوم رسیدیم. حال هیچ کس تعریفی نداشت اما ما باید این بازی را می بردیم که خدا را شکر هم بردیم. هیچ اتفاقی نمی تواند جلوی اراده بچه های پرسپولیس را بگیرد. مطمئن باشید هیچ تیمی درون زمین و مستطیل سبز حریف ما نمی شود.

برخی هواداران شما اما می گویند این اتفاقات بیرون زمین رقم می خورد تا جلوی قهرمانی پرسپولیس گرفته شود؟

نه، حواشی بیرون زمین هم نمی تواند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد. شما در اصفهان دیدید بعد از آن اتفاق زشت و پرتاب نارنجک باز توانستیم ۳ امتیاز مهم بگیریم. پس هیچ چیزی نمی تواند این پرسپولیس را متوقف کند.

راستی یحیی گل محمدی هم می گفت نیمه اول بازی با ذوب آهن اصفهان تحت تأثیر اتفاق پرتاب نارنجک بوده است؟

شک نکنید! هرتیم دیگری غیر از پرسپولیس بود بازی را داده بود! این را قاطعانه می گویم که فقط بچه های ما از پس این جریان برمی آمدند.

چرا فقط بچه های شما؟ نه به عنوان بازیکن پرسپولیس بلکه به عنوان کسی که هر روز از نزدیک تمرینات، رختکن و بازی های این تیم را می بینی فکر می کنی چه فرقی با بقیه تیم ها دارد؟

همه تیم ها برای من قابل احترام هستند. این حرف من کم کردن ارزش سایر تیم ها نیست اما واقعا این پرسپولیس شخصیت قهرمانی دارد. تفاوت شاید در همین باشد.

شخصیت قهرمانی تعاریف زیادی با مشخصات خاصی دارد. این مشخصه خاص چیست؟

ببینید، تیم های بزرگ در دنیا در هرمسابقه و تورنمنتی برای قهرمانی وارد می شوند. مثلا رئال مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ، یوونتوس، منچسترسیتی، لیورپول و تیم های بزرگ این ویژگی را دارند. رئال مادرید یا بارسا از هفته اول به دنبال قهرمانی لالیگا هستند، درجام حذفی اسپانیا نیز با همین تفکر به میدان می روند. درلیگ قهرمانان اروپا هم جام می خواهند و این تعریف تیم های بزرگ است.

(به شوخی) اما امسال آتلتیکو مادرید قهرمان شد؟

(با خنده) استثناء همیشه وجود دارد. این یک اتفاق است، همان طور که لسترسیتی چند سال پیش قهرمان لیگ برتر انگلیس شد اما دیگر نتوانست آن قهرمانی را ادامه دهد. تفاوت تیم های بزرگ با شخصیت قهرمانی همین است. شما می بینید پرسپولیس ۴ قهرمانی متوالی کسب کرده و امسال هم برای پنجمین قهرمانی می جنگیم.

آیا در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم با همان تعریفی که ارائه کردی فقط دنبال قهرمانی هستید؟

سوپرجام را فراموش کردید! ما امسال برای همه جام ها می جنگیم. سال گذشته هم بدشانسی قهرمانی در آسیا را از ما گرفت. امسال اجازه نمی دهیم بدشانسی یا هرچیز دیگری جلوی اهداف بزرگ تیم ما را بگیرد.

لیگ هم تعطیل شد. این موضوع نمی تواند روی تیم شما تأثیر بگذارد؟

درحال حاضر تیم ملی در اولویت است و همه ما برای موفقیت تیم کشورمان دعا می کنیم. انشالله ملی پوشان ما بتوانند با دست پُر از بحرین برگشته و در ادامه به جام جهانی صعود کنند. همان طور هم که گفتم پرسپولیس راه خودش را می رود و به این مسائل فکر نمی کند.