مقصود جباری تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در این شرایط که سینماها وضعیت مساعدی ندارند و مدتی طولانی است که شاهد تعطیلی مکرر سینماها هستیم لازم است نهادها و سازمان‌های مختلف به کمک سینما بیایند.

جباری خاطرنشان کرد: اکران فیلم در پلتفرم‌های اینترنتی، کمک‌های نقدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به صورت وام پرداخت می‌شود و ... کمک‌ها و ایده‌هایی هستند که می‌توانند سازنده و راهگشا باشند اما قطعاً این‌ها کافی نیستند و لازم است حمایت‌های بیشتری از سینما صورت بگیرد.

او افزود: متأسفانه فعلاً نمی‌توان به اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینما فکر کرد و تا زمانی که مردم از عدم ابتلا به ویروس کرونا خیالشان راحت نشود و به اطمینان نرسند قطعاً وضعیت به همین شکل است. مسئولان سینمایی کشور می‌توانند با حمایت‌های مختلف اطمینانی برای سینماگران به وجود آورند که در این شرایط فیلمشان را اکران کنند و مردم هم به سینما بروند. به نظر من حتی اگر همه مردم واکسن بزنند تا مدت‌ها ما نمی‌توانیم به بهتر شدن وضعیت سینماها امیدوار باشیم.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: زمانی فیلم‌های سینمایی به صورت نگاتیو ضبط می‌شدند و به همین شکل نیز در سینماها اکران می‌شدند که پس از چند سال امکان ضبط دیجیتال آثار سینمایی نیز فراهم شد و کم‌کم با وجود هزینه‌های بالا سینماها تجهیزات نمایش خود را تغییر دادند و خود را به نوعی با شرایط حاضر وفق دادند. امروز هم شرایط تغییر کرده و اکران فیلم‌ها در پلتفرم‌های اینترنتی انجام می‌شود. این تغییر در همه جای دنیا به وجود آمده و ما هم باید آمادگی این تغییر را داشته باشیم. در حال حاضر حتی فیلم‌های سینمایی در کشورهایی چون آمریکا و چین نیز موفق نیست و آثار سینمایی معمولاً با شکست روبرو می‌شوند و رفتن به سمت پلتفرم‌ها اتفاقی است که در حال رخ دادن است.

جباری خاطرنشان کرد: اگر ما هم شرایط را فراهم کنیم خیلی زود این اتفاق رخ می‌دهد و پس از بازگشت سینماها به شرایط عادی دیگر 200 یا 300 فیلم در صف اکران نخواهیم داشت. سرمایه‌گذارها اصرار دارند که خیلی زود فیلمشان را اکران کنند تا زودتر به سرمایه‌شان برسند و اگر امنیت لازم در پلتفرم‌ها اینترنتی وجود داشته باشد قطعاً خیلی‌ها به اکران فیلمشان به این شکل علاقه دارند. گسترش پلتفرم‌ها، فراهم کردن زیرساخت‌ها و ایجاد امنیت با قوانینی چون کپی رایت می‌شود اطمینان لازم را برای صاحبان آثار سینمایی به وجود آورد.

او در پایان تأکید کرد: پیشنهاد من به دوستانی که در این شرایط می‌خواهند فیلم بسازند این است که فیلمشان را با هزینه اندکی بسازند و به اکران در پلتفرم‌های اینترنتی فکر کنند تا از فروش اثرشان اطمینان خاطر داشته باشند و بدانند که با ضرر مالی روبرو نمی‌شوند. من به عنوان تهیه‌کننده اگر قرار باشد در این شرایط فیلمی بسازم قطعاً سعی می‌کنم طرحم را در قالب یک سریال ارائه دهم و به یک سریال تبدیل کنم تا بتوانم در شبکه نمایش خانگی اثرم را پخش کنم. ساخت فیلم برای اکران در سالن‌های سینما امروز کاری عقلانی و درست نیست.