همایون فربد مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: تنها اتفاقی که امروز می‌تواند سینما را نجات دهد اکران فیلم مناسب است و این نکته را هر بار در مصاحبه‌هایم مطرح کرده‌ام که باید تنها به اکران فیلم‌های خوب فکر کنیم.

فربد خاطرنشان کرد: مردم از بازگشایی سینماها مطلع هستند و تنها فیلم خوب و پرفروش است که می‌تواند مردم را به سینماها بکشاند. فیلم سینمایی «شنای پروانه» این مسئله را ثابت کرد و دیدیم که در روزهای اکران بسیار بیشتر از روزهایی که اکران آنلاین داشت به فروش رسید. اگر امروز وضعیت به این شکل است به نظر من قطعاً به دلیل عدم اکران فیلم مناسب است و با احترام به همه صاحبان آثار اکران نوروزی باید بگویم که این آثار برای وضعیت امروز سینماها مناسب نبودند.

او افزود: پس از اکران فیلم‌های مناسب مسئله اطلاع‌رسانی درست از سوی تلویزیون مطرح است. رسانه ملی باید درباره بازگشایی سینماها اطلاع‌رسانی و مردم را به رفتن به سینما تشویق کند. با این حال اگر شرایط برای اکران فیلم مناسب فراهم نیست من با هر ایده‌ای که مردم را به سینماها بکشاند موافق هستم.

مدیر سینما هروی سنتر در ادامه اظهاراتش درباره پخش مناظرات انتخاباتی در سالن‌های سینما گفت: البته باید بگویم که پخش مناظرات انتخاباتی نمی‌تواند چندان نتیجه‌بخش باشد. من بیش از هر چیز به اکران مسابقات مهم فوتبال اعتقاد دارم که پیش‌تر هم نتیجه داده و مردم زیادی را به سینماها کشانده است. با پخش مسابقات فوتبال هم می‌توان به فروش بلیت فکر کرد و هم اینکه مردم بیشتری از بازگشایی سینماها مطلع می‌شوند.

فربد در ادامه گفت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا همه مشاغل را دچار مشکل کرده است و نمی‌شود به مالکان سینماها اعتراض کرد که چرا قصد تغییر کاربری دارند. به هر حال سینما و حیات آن مستلزم حضور مردم است و اگر مردم به سینما نیایند سرمایه و زندگی افراد بسیاری به خطر می‌افتد. تعطیلی سینماهایی مثل عصر جدید که همه ما با این سینما خاطره داریم اتفاقی تلخ و غم‌انگیز است اما وقتی حمایتی نیست انتظاری جز رخ دادن چنین اتفاقاتی نداریم.

او در پایان تصریح کرد: مشکل اصلی به مدیریت کلان برمی‌گردد که واکسیناسیون را به اندازه کافی جدی نگرفته و بر خلاف همه کشورهای اروپایی و برخی کشورهای پیشرفته آسیایی که کم‌کم به شرایط عادی برمی‌گردند ما همچنان مجبور به تحمل این وضعیت هستیم و واکسیناسیونمان را دیر و به کندی انجام داده‌ایم. امیدوارم هر چه زودتر شرایط بهتر شود و دوباره روزهایی را شاهد باشیم که سینماها رونق گرفته‌اند.