به گزارش برنا؛ اگرچه بیش از 30 سال از پایان آن آغاز تلخ می‌گذرد و دیگر در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر آثاری از جنگ به چشم نمی‌خورد اما واقعیت این است که جنگ هنوز برای عده‌ای تمام نشده و هنوز با آن زندگی می‌کنند. این روزها جانبازان کمتر از 25 درصد با مشکلات مالی و اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و خانواده‌هایشان برای تهیه دارو، مایحتاج زندگی و حتی اجاره خانه و تهیه خرج و مخارج فرزندانشان مشکلات فراوانی دارند و همواره بابت حقوق کم جانبازان کمتر از 25 درصد گلایه دارند.

سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در گفتگو با خبرنگار برنا از پرداخت حقوق به جانبازان کمتر از 25 درصد خبر داد و گفت: براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، جانبازان کمتر از 25 درصد که دارای شغل نیستند هم می‌توانند ماهانه حقوق دریافت کنند.

او افزود: درنظر گرفتیم این جانبازان که دارای درصد کمی هستند و هیچ شغلی هم ندارند براساس ضوابط قانونی برابر با حداقل حقوق یک کارمند، ماهانه حقوقی به عنوان حق معیشت دریافت کنند.

اوحدی تصریح کرد: این قانون از ابتدای سال 1400 نیز اجرا شده و هم اکنون درحال پرداخت حقوق به این عزیزان هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران درباره وضعیت جانبازان کمتر از 25 درصد که پرونده‌شان ثبت نشده است، گفت: جانبازان عزیزی که هنوز پرونده‌شان در بنیاد شهید ثبت نشده باید به بنیاد شهید شهر یا محله خود مراجعه کنند تا وضعیت آنها در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گیرد تا پس از بررسی‌ها و تشکیل پرونده و همچنین احراز نداشتن شغل، از این مزایا استفاده کنند.

او در توصیه‌ای به جانبازان اظهار کرد: از کلیه جانبازانی که پرونده‌شان ثبت نشده و فاقد مدارک بالینی هستند دعوت می‌کنم به بنیاد شهید مراجعه کرده تا هرچه زودتر تشکیل پرونده دهند و درصورت تایید مدارک و مستندات بتوانند از امکانات بنیاد شهید استفاده کنند.

اوحدی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند جانباز شناسایی و تعیین درصد شدند، گفت: تاکنون17 هزار نفر از جانبازان که نام و نشانی از آنها نبود، توسط بنیاد شهید براساس ماده 87 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شناسایی و تعیین درصد شدند و در ردیف جانبازان دفاع مقدس قرار گرفتند.

//انتهای پیام:۴