شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشگاه آزاد#دانشگاه آزاد اسلامی

معرفی تیم‌های برگزیده کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد


معرفی تیم‌های برگزیده کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد

نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی با قرائت پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین  رضا غلامی، رئیس مؤسسه پژوهش علوم انسانی صدرا و  محمدمهدی  طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عصر امروز در سالن همایش کتابخانه مرحوم دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) به نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی، رئیس مؤسسه پژوهش علوم انسانی صدرا با بیان اینکه کار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی جای تبریک و قدردانی دارد، گفت: این کار بزرگ که از انتظارات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، در نوع خود منحصربه‌فرد و ممتاز است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری این رویداد، جسارت به خرج داد و خطرپذیری کرد تا این امر با فناوری مناسب و قاعده‌گذاری درست طراحی و اجرا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به این رویداد، بدون شک برای همکاران دانشگاه آزاد اسلامی دلپذیر و شیرین است، اظهار داشت: این امر سرمایه بزرگی برای مجموعه کارهای فکری و کرسی‌های آزاداندیشی محسوب می‌شود. همانطور که مقام معظم رهبری تأکید داشته‌اند، کار دانشگاه آزاد اسلامی باید الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگ آزاداندیشی است، تصریح کرد: آزاداندیشی لازمه خردورزی و عقل‌محوری است. اسلام با عقل سروکار دارد و اسلامی ارزشمند است که اسلام محققانه باشد نه مقلدانه. اسلام محققانه نیز با تحقیق، پرسش‌گری، نقد و گفت‌وگو فراهم می‌شود و ما باید بتوانیم این فرصت را فراهم کنیم.

رئیس مؤسسه پژوهش علوم انسانی صدرا افزود: آزاداندیشی به جامعه حیات می‌بخشد و اگر می‌خواهیم جامعه پویا باشد، تحریک داشته باشد، از پژمردگی نجات پیدا کرده و از تحجر جدا شود، باید به سمت آزاداندیشی حرکت کنیم. جامعه اسلامی نه تنها به آزاداندیشی تمایل دارد، بلکه اصرار دارد آزاداندیشی را بسط و گسترش دهد. تضارب اندیشه‌ها، طرح پرسش‌های درست و نقدهای عالمانه لطمه‌ای به ما نمی‌زند و جریان روشن‌اندیشی انقلاب اسلامی هیچ واهمه‌ای از طرح پرسش‌های جدید نداشته و به توانایی اسلامی برای پاسخگویی به شبهات ایمان دارد. در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری دو هزار کرسی آزاداندیشی، خروجی‌های بسیار مثبتی داشته و هیچ مشکلی نیز ایجاد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: سایر دانشگاه‌های کشور باید از فناوری که دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به آن رسیده، استفاده کنند. در این زمینه باید تلاش شود تا کرسی‌های آزاداندیشی به یک اَبَراندیشکده برای کشور تبدیل شود. باید به سمت شناسایی و حل مسائل کشور و ایده‌پردازی برای تحول‌آفرینی در کشور در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

 محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، با درود به روح پرفتوح امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب، گفت: این عزیزان فضایی در کشور خلق کردند که فضای رشد است. مقام معظم رهبری نیز به حق در این ظلمت‌کده جهانی چراغ هدایت انسانیت را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بنده افتخار دارم پیام مقام معظم رهبری و اعلام رضایت ایشان از برنامه کرسی‌های آزاداندیشی را قرائت کنم، اظهار داشت: خدا را شاکریم آنچه تحت عنوان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، مورد رضایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و بر ادامه این سنت حسنه تاکید کردند. امیدواریم این راه محکم و باقدرت در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های کشور ادامه یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از برگزار کنندگان نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری این رویداد اجابت فرمان خداوند است و در قرآن کریم 300 مرتبه واژه تفکر، تعقل و تدبر تکرار شده است که بیانگر اهمیت و جایگاه ویژه آن است.

وی با تأکید بر اینکه نشر تفکر اسلامی جز از طریق آزادی بیان و بها دادن به نظر مخالفان حاصل نمی شود، اظهار داشت: از ترم آینده تمامی اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی ملزم هستند حداقل 2 جلسه را به برگزاری مباحث آزاداندیشی و هم اندیشی اختصاص دهند.

تا کنون حدود 2 هزار کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است

 فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به صراحت بیان کردند که هدف نهایی انقلاب اسلامی، تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه از جمله عواملی که رکود و پویایی یک تمدن را نشان می‌دهد، بحث آزاداندیشی است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که بدون فضای انتقادی سالم، بدون گفت وگوی آزاد و بدون آزادی بیان، تولید علم و اندیشه و در نتیجه تمدن سازی نا ممکن و یا بسیار مشکل خواهد بود. اگر بخواهیم به دنبال تمدن نوین اسلامی برویم، چاره ای جز آزاداندیشی و گفت وگوی آزاد نداریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای تحقق و تثبیت آزاداندیشی نیازمند اصول و قواعد خاصی هستیم، خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای طرح دیدگاه‌ها و آرا مختلف، افزایش تحمل و سعه صدر، عدم محدودیت در طرح پژوهش و سؤالات و تأکید بر برهان‌پذیری و دین‌داری از جمله اصول مورد نیاز تحقق آزاداندیشی است.

جهان بین در ادامه با اشاره به اینکه هزار و 456 تیم در نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کردند، افزود: این تیم‌های 4 نفره در موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنر و معماری و سلامت با هم به رقابت پرداختند و 263 تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

وی ادامه داد: از اسفندماه 99 تا کنون حدود 2 هزار کرسی آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده که بسیار ارزشمند است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از حمایت و هدایت‌های دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری دکتر آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، معاونان و مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دست اندرکاران برگزاری نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کرد.

رونمایی از نرم افزار واداگپ

در مراسم اختتامیه نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی از نرم افزار واداگپ رونمایی شد.

نرم افزار واداگپ محفلی برای گفت‌وگوی آزاد و روشمند متخصصان است که با هدف ایجاد فضای تعاملی آموزشی و پژوهشی در بین اساتید و دانشجویان و ایجاد فضایی برای گفت وگوی روشمند صاحب نظران و خبرگان در حوزه مسائل و موضوعات اصلی در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

تقدیر از برگزیدگان نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی

اسامی برگزیدگان نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی در محورهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، هنر و معماری و سلامت به شرح زیر است:

محور سیاسی:

تیم اول: ستایش کرک یراقی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

تیم دوم: آرمان خادمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

تیم سوم: یوسف متین کیا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس

تیم چهارم: فرزاد اقدسیان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج

محور فرهنگی:

تیم اول: مرتضی کلهری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

تیم دوم: مهرداد محمدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

تیم سوم: سینا عرب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان

تیم چهارم: زهرا کرمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

محور اقتصادی:

تیم اول: علی قنبری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان

تیم دوم: حامد‌هاشمی نژاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس

تیم سوم: امین شحیطاوی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز

تیم چهارم: فرشاد فتحی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

محور اجتماعی:

تیم اول: فاطمه گودرزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

تیم دوم: محمدرضا رباعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

تیم سوم: یاسمن موذنی نژاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

تیم چهارم: امیرحسین مرادی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیسان قم

محور هنر و معماری:

تیم اول: فرناز شاه پوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

تیم دوم: سینا زین العابدینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

تیم سوم: محمد معصومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

تیم چهارم: جواد حیدریان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

محور سلامت:

تیم اول: زهرا عشاقی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

تیم دوم: سیده نیلوفر سید نژاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان

تیم سوم: محمد فیض الله زاده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

تیم چهارم: میلاد نصیری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

گفتنی است در این مراسم احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی، محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و ... حضور داشتند.

انتهای پیام/