شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#شورای عالی

آیت الله حسینی بوشهری:

حمایت و پشتیبانی هدفمند، باعث رشد علمی طلاب می‌شود

حمایت و پشتیبانی هدفمند، باعث رشد علمی طلاب می‌شود

ایسنا/قم رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با قدردانی از برنامه ها و فعالیت‌های مرکز خدمات در حمایت از حوزویان گفت: از رویکرد هدفمندی و راهبردی و همچنین داشتن جامعیت در فکر و طرح در مرکز خدمات تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با قدردانی از برنامه ها و فعالیت‌های مرکز خدمات در حمایت از حوزویان گفت: از رویکرد هدفمندی و راهبردی و همچنین داشتن جامعیت در فکر و طرح در مرکز خدمات تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر اهمیت ارتباط بیشتر مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ارتباط و هماهنگی بیشتر دو مرکز، باعث نظم بخشیدن به امور و نیز خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به طلاب خواهد شد.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به سطح زندگی طلاب خاطرنشان کرد: عده‌ای از مردم گمان می‌کنند که تمام امکانات دست طلاب است و آنها در رفاه کامل زندگی می‌کنند درحالی‌که این‌گونه نیست و سطح زندگی طلبه‌ها از سطح زندگی متوسط جامعه خیلی پائین تر است.
آیت‌الله حسینی بوشهری مرکز خدمات را یک پشتوانه ارزشمند دانست و افزود: وظیفه مرکز مدیریت تعلیم و تربیت طلاب و وظیفه مرکز خدمات پشتیبانی و حمایت از طلاب می‌باشد. هر چه حوزه از نظر علمی و مرکز خدمات از نظر پشتیبانی، با یکدیگر همراه باشند، انتظار حوزه پویاتری را خواهیم داشت.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اگر این حمایت و پشتیبانی هدفمند باشد باعث رشد علمی و پژوهشی طلاب می‌شود. به عبارت دیگر باید دنبال کنیم که در قبال این حمایت چقدر طلاب پیشرفت کرده‌اند و اوضاع درسی آنها را رصد کنیم.
امام جمعه قم مرکز خدمات و مرکز مدیریت را مکمل هم دانست و خاطر نشان کرد: اگرچه مرکز خدمات یک مرکز مستقل و زیر نظر مقام معظم رهبری است اما فلسفه وجودی مرکز خدمات، حمایت و پشتیبانی از مرکز مدیریت و مراکز حوزوی است.
نمایند مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که طلاب مرزبانان دین اسلام هستند و خدمت به آن‌ها یعنی خدمت به اسلام، افزود: خدمت‌رسانی به طلاب دارای افتخار بالا و اجر بسیار بالاتری است و افرادی که در این عرصه خدمت می‌کنند زحماتشان از دید خداوند دور نخواهد ماند.
وی با بیان اینکه تقسیم کار درست و منطقی بر اساس شرح وظایف باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اگر مسئولین با هم برنامه‌ریزی کنند و خروجی برنامه یک چیز بشود، اختلاف و منازعه‌ای پیش نمی‌آید و خدمت‌رسانی بهتری می‌توانند انجام دهند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس جدید مرکز خدمات به گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات پرداخت و گفت: اقدامات مناسب و سامانه‌های خوبی ایجاد شده است تا طلاب نیازی به مراجعه حضوری به مرکز نداشته باشند و به صورت مجازی امور خود را پیگیری کنند که باید چنین اقدامات و ابتکاراتی در این مرکز ادامه یاید.
وی با اشاره به مستقل بودن مرکز خدمات خاطرنشان کرد: این استقلال به این معنا نیست که یک نگاه رقابتی و دوگانگی در حوزه علمیه ایجاد شود بلکه تمامی مراکز باید یک هم‌افزایی و وحدت و اتفاق‌نظر داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با اشاره به رایزینی هایی که با وزارت مسکن، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی صورت گرفته، گفت: ما قرار است حدود 1000 خانه برای طلاب واجد شرایط در سراسر کشور درست کنیم.

وی در ادامه گفت: برای هم‌افزایی و هماهنگی، جلساتی با مرکز مدیریت و جامعة المصطفی العالمیة داشته‌ایم و این هم‌افزایی در برنامه‌ها و جلوگیری از موازی کاری‌ها بین مراکز مطلوب است.
حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی همچنین به معرفی برنامه‌های دیگر مرکز خدمات از جمله بخش‌های فرهنگی، معیشت و کارآفرینی، صندوق قرض‌الحسنه و سلامت و امور بیمه پرداخت.

انتهای پیام