شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعطیل

شهروندان آفریقای جنوبی: سفارت رژیم اسرائیل را خودمان تعطیل می‌کنیم

آفریقای جنوبی

شهروندان یکی از شهرهای مهم در آفریقای جنوبی با برپایی تظاهراتی پرشوری در حمایت از مردم فلسطین، خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور شدند.

به گزارش مشرق، مردم آفریقای جنوبی با تداوم حمایت از اهالی غزه، خواستار تعطیلی سفارت رژیم اشغالگر قدس در شهر «پریتوریا» شدند.

به نوشته وبگاه خبرگزاری «ساب نیوز» سازمان‌های مدنی در کنار «جنبش جوانان مسلمان وندا» و «شورای جوانان آفریقای جنوبی» روز یکشنبه راهپیمایی همبستگی با مردم فلسطین را  در شهر «لیمپوپو» برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای شورای جوانان آفریقای جنوبی در کنار اعضای جنبش جوانان مسلمان وندا، خواهان خاتمه حمله رژیم اسرائیل به فلسطین شدند و بخش‌هایی از این شهر را به نشانه همبستگی با مردم فلسطین  به رنگ سیاه و سفید درآورده اند. راهپیمایان کشته شدن و آوارگی شهروندان فلسطینی در غزه را با  اقدامات وحشیانه دولت آپارتاید در آفریقای جنوبی دانستند.

یکی از اعضای شورای جوانان آفریقای جنوبی از دولت آفریقای جنوبی خواست تا اقدامی قاطع علیه رژیم اسرائیل انجام دهد.

وی گفت: «ما با دولت آفریقای جنوبی تماس می‌گیریم تا مطمئن شویم اگر اسرائیل به خواسته ما گوش ندهد، دیگر چاره‌ای جز بستن سفارت اسرائیل نخواهیم داشت زیرا ما نمی‌توانیم با افرادی که به مردم ستم می‌کنند، زندگی کنیم.»

«سلمان پاتل» از جنبش جوانان مسلمان حاضر در این تظاهرات نیز گفت که آگاهی از نقض حقوق بشر در غزه برای نسل‌های آینده مهم است.

وی در زمینه حضور نوجوانان در این تظاهرات گفت: «ما نوجوانان را فراخوانده‌ایم زیرا در فلسطین، رژیم آپارتاید اسرائیل اسلحه می‌کشد، بمب گذاری می‌کند و باعث خشونت می‌شود، همچنین به کودکان حمله می‌کند. بنابراین، بچه‌ها با علاقه آمده اند اطمینان حاصل کنند که آنها نماینده برادران خود هستند.»

یکی دیگر از حاضران در این تظاهرات گفت: «می‌خواهیم رژیم اسرائیل بداند که ما از فلسطین حمایت می‌کنیم زیرا خشونت نمی‌خواهیم، جنگ نمی‌خواهیم. ما به فلسطین نیاز داریم تا مانند آفریقای جنوبی آزاد باشد، بنابراین من از دیگران می خواهم که از فلسطین حمایت کنیم تا آنها مانند ما آزادی داشته باشند.»

برگزارکنندگان این تجمع ضد صهیونیستی گفتند که  راهپیمایی‌های مشابهی را در سایر مناطق این کشور برگزار می‌کنند.

چندی قبل نیز هزاران نفر از شهروندان آفریقای جنوبی  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تظاهراتی را علیه رژیم صهیونیستی در چند شهر برگزار کردند.   هزاران نفر از شهروندان آفریقای جنوبی با تجمع در مرکز شهر کیپ تاون  و هزاران نفر دیگر با حرکت به سوی پارلمان این کشور شعارهایی در  حمایت از مردم فلسطین سر دادند.

 در این تظاهرات نوه «نلسون ماندلا»، فعال ضد آپارتاید آفریقای جنوبی  نیز حضور داشت و گفت: «خواهان بسته شدن سفارت آفریقای جنوبی در تل آویو هستیم.»

وی از حاضران خواست تا در تجمع ۱۸ ماه مه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در «پریتوریا» ازدولت بخواهند تا سفارت این رژیم را بسته و به طور کامل بساط این سفارتخانه از آفریقای جنوبی برچیده شود.

منبع: فارس