شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا

پسماند‌های ماسک کانون تجمع ویروس کرونا

پسماند‌های ماسک کانون تجمع ویروس کرونا

پسماند‌های ماسک کانون تجمع ویروس کرونا
رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: براساس مطالعات سازمان جهانی بهداشت پسماند‌های ماسک، دستکش و لوازم بیماران کرونایی در سطل‌های زباله روباز کوچه و خیابان، کانون تجمع انواع بیماری‌های عفونی و ویروس کووید ۱۹ هستند.
به گزارش بهداشت نیوز، ایرج خسرونیا گفت: بیشترین افرادی که سبب ابتلای خویش یا انتقال کرونا و دیگر ویروس‌ها به افراد سالم جامعه می‌شوند، کسانی هستند که برای جمع آوری ضایعات، پلاستیک، شیشه، فلزات به این سطل‌های زباله روباز مراجعه کرده و برای امرار معاش دستان خود را آلوده به محتوای آن می‌کنند.
 
استفاده از الکل طبی به عنوان ضدعفونی کننده دست
این فوق تخصص بیماری‌های داخلی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا الکل می‌تواند آثار منفی در بدن افراد ایجاد کند، اظهار داشت: الکل یکی از مواد‌های پاک کننده آثار آلودگی کرونا به شمار می‌رود و استفاده آن بر روی دست نمی‌تواند آثار سویی داشته باشد.
 
رییس انجمن متخصصان داخلی ایران با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان ریشه کنی ویروس کرونا ادامه داد: الکلی که مردم برای ضدعفونی دستان خود استفاده می‌کنند آن قدر ضعیف است که آثار منفی خاصی ندارد.
 
شروع بیماری کرونا با اسهال و استفراغ
خسرونیا همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا بیماری کرونا می‌تواند در افراد بدون درگیر کردن ریه آغاز شود؟، تصریح کرد: بسیاری از بیماران مراجعه کننده به مطب پزشکان خیال این که آن‌ها براثر خوردن غذای آلوده دچار اسهال یا استفراغ شده اند غافل از این مهم هستند که این افراد در واکنش به نوع دیگری از ویروس دچار اسهال و استفراغ شده اند.
 
وی به مردم توصیه کرد که هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و همچنان استفاده از ماسک را جدی بگیرند و اظهار داشت: آلودگی به ویروس کرونا در بدن افراد بنا به نوع ویروس و میزان سطح ایمنی بدن متفاوت است و دارا بودن علایمی از قبیل دل درد، تب و بهم ریختگی دستگاه گوارش می‌تواند نشان از آلودگی به ویروس کرونا باشد.
 
این پزشک فوق تخصص در توصیه به افرادی که دارای این گونه علایم هستند، خاطرنشان کرد: استفاده این افراد از سرویس‌های بهداشتی مشترک یا عمومی می‌تواند سبب انتقال ویروس کرونا به فرد سالم شود.
 
سرویس‌های بهداشتی آلوده به کرونا
خسرونیا با تاکید بر این که مدفوع و ادرار فرد بیمار در سرویس بهداشتی و ایجاد فضای آلوده، کوچک و بسته آن می‌تواند به راحتی دیگر فرد سالم استفاده کننده از این سرویس را دچار بیماری کرونا کند، افزود: مردم باید در صورت رویت هر گونه علایم تب، دل درد، اسهال یا استفراغ سریع به پزشک متخصص مراجعه کنند، زیرا ممکن است این مهم یکی از علایم آلودگی به ویروس کرونا باشد.
 
وی ادامه داد: این گونه افراد می‌توانند با آلوده کردن آب، غذا، میوه و دیگر مواد خوراکی ویروس کرونا را به دیگران منتقل کنند.
 
رییس انجمن متخصصان داخلی ایران با انتقاد از برخی افراد آلوده به کرونا که در روز‌های آغازین بیماری نمی‌خواهند قبول کنند که به این ویروس آلوده شده اند، خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی، میز و صندلی و ... نمی‌توانند عامل خوبی برای انتفال ویروس کرونا باشد که با این تحقیقات ضدعفونی کردن آن‌ها عملی بیهوده به شمار می‌رود.
 
 
منبع:ایرنا