همتی: نیازی به استعفا ندارم

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد چرایی عدم استعفا از ریاست بانک مرکزی اعلام کرد: من و رئیس محترم قوه قضائیه هر دو در رقابت انتخاباتی حضور داریم. همانطور که ایشان از سمت خود استعفا نداده‌اند بنده نیز احتیاجی به این کار ندیده ام.

وی اظهار داشت: طبق قانون بانک مرکزی، در مواقع غیبت و معذوریت، رئیس کل بانک مرکزی می‌تواند تمام اختیارات خود را به قائم مقام بانک بدهد، که او هم حکم رئیس جمهور را دارد.

همتی تأکید کرد: به استناد این ماده قانونی برای مدتی که رقابت‌های انتخاباتی است و فرصت کمتری دارم به مسائل بانک برسم، اختیارات را به اقای کمیجانی بعنوان قائم مقام خودم تفویض کردم.

وی با بیان اینکه حال اینکه دولت بخواهد تصمیم دیگری بگیرد، صاحب اختیار است، گفت: آقای رئیس جمهور فرموده بودند که نظر من این است که رئیس کل جدیدی بگذارم، من هم گفتم اختیار با رئیس جمهور محترم است و می توانند این تصمیم را بگیرند ولی من ضرورتی به استعفا از مسئولیتم نمی بینم برای اینکه رئیس محترم قوه قضائیه هم الان در رقابت های انتخاباتی است و استعفا ندادند.

همتی در خاتمه تصریح کرد: فکر نمی کنم ضرورتی داشته باشد، قائم مقام با اختیارات رئیس کل کارش را انجام می دهد ولی اگر تصمیم دیگری آقای رئیس جمهور دارند، صاحب اختیارند و من هم استقبال می کنم.