شهر خبر

حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود

ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود.

علی اصغر مونسان پس از آیین افتتاح همزمان 526 پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که به شکل تجمیعی در دهکده توریستی و گردشگری حیران بندر مرزی آستارا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پکیج بزرگی از پروژه های میراث فرهنگی آماده شده بود که با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

وی با بیان اینکه برای این پروژه ها در مجموع سرمایه گذاری 2537 میلیارد تومان انجام شده، ادامه داد: این پروژه ها در استانهای گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، اردبیل و سایر استانهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد رشد و توسعه حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده ایم، افزود: در سال 98 و قبل از آغاز شیوع کرونا، ورود 8 میلیون و 860 هزار گردشگر خارجی به کشور را داشتیم که این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید 4 میلیون 600 هزار نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید 219 هزار تخت اقامتی را در سراسر کشور داشتیم که این رقم به 460 هزار تخت افزایش یافته است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگر سخنان خود به تنوع محصولات گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: گردشگری در ایران دیگر متکی به پکیج های تاریخی و فرهنگی نیست و هم اکنون طبیعت گردی و اکوتوریسم رواج پیدا کرده و در کنار آنها گردشگری کشاورزی، منابع آبی و معدنی نیز رشد خوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه تلاش کرده ایم از همه توان کشور در حوزه های گردشگری استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: گیلان یکی از استانهای مهم کشور با ظرفیت های تاریخی، گردشگری، طبیعی و کشاورزی است.

وی توضیح داد: منطقه حیران در شهرستان مرزی بندر آستارا از مناطقی است که به آن اعتقاد دارم می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری این منطقه افتاده، تصریح کرد: با همکاری استانهای گیلان و اردبیل می توانیم آینده بهتری را در این منطقه برای توسعه ظرفیت های گردشگری رقم بزنیم.

مونسان، با بیان اینکه روستای حیران به لحاظ طبیعی و محیطی بی نظیر است، یادآور شد: در اقصی نقاط جهان و کشور کمتر منطقه ای با چنین ویژگی هایی داریم و باید به روی توسعه آن تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همین هتل پنج ستاره نقش بسیار زیادی را در افزایش ظرفیت های گردشگری منطقه دارد، افزود: تلاش می کنیم تا تورهای گردشگری کشور را که علاقمند به حضور در طبیعت هستند به سوی این منطقه هدایت کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در گیلان امروز حدود 250 پروژه در حال اجراست، تصریح کرد: با بهره برداری از آنها 11 هزار و 600 تخت جدید به مجموعه تخت های اقامتی استان افزوده خواهد شد و رقم گذشته را به 39 هزار تخت افزایش می دهد که جهش خوبی در این زمینه است.

حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود