شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#تهران#شورای شهر

انتشار لیست ۱۱۴ نفری "یاران اجماع" برای انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر تهران


انتشار لیست 114 نفری "یاران اجماع" برای انتخابات 1400 شورای شهر تهران

ائتلاف جوانان متخصص انقلابی عملگرا (اجماع) با صدور بیانیه‌ای، اسامی ۱۱۴ نفر کاندیدای نهایی و مورد حمایت خود برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران را منتشر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ائتلاف جوانان متخصص انقلابی عملگرا (اجماع) با صدور بیانیه‌ای، اسامی 114 نفر کاندیدای نهایی و مورد حمایت خود برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران را منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

محضر شهروندان عزیز تهرانی عرض سالم و ادب و احترام

تشکل دانشگاهی «اجماع» یکی از رسالتهای خود را فارغ از جناح بندی های مرسوم سیاسی، تلاش در جهت ایجاد گفتمان صالح فرهنگ انتخاباتی در کشور می‌داند. در این راستا، یکی از اهداف اعضای شورای مرکزی «اجماع» که شامل گروهی از دانشگاهیان فارغ التحصیل داخل و خارج از ایران هستند ارائه الگوی صحیح انتخاباتی برمبنای شایسته گزینی، به منظور ارائه لیستی از متخصصین دارای تعهد می باشد تا علاوه بر افزایش دامنه حق انتخاب مردم، افرادی شایسته، فارغ از «خط و مشی های مرسوم سیاسی»، «روابط آقازادگی» و «پدرخواندگی»، در لیست نهایی شورای شهر تهران قرار گیرند تا با استفاده از تخصص و تجربه اجرایی خود و نیز بهره گیری از نیرو و انگیزه جوانی و دانش روز، بتوانند ایده ها و طرح های نوینی را در سطح مدیریتی شهر تهران پیاده سازی نموده و شهر تهران را از یک «مرده شهر» که حاصل سالها سیاست زدگی و سیاسی کاری در شورای شهر در ادوار مختلف می باشد، تبدیل به «شهری پویا و هوشمند» با مدیریتی «شهروند محور» نمایند.

تشکیل «شورای شهری هوشمند» و «مستقل» بر پایه «دانش روز و شایستگی» به منظور اجرای «برنامه هایی ایجابی» و با هدف توسعه «عدالت شهری» حلقه مفقوده مدیریت شهر تهران در طی ادوار گذشته بوده است، که الزم است در این دوره از انتخابات با همت شما شهروندان تهرانی و یاری رساندن به تشکل «اجماع» بدان دست یابیم و شهر تهران را برای ورود به قرن جدید و ایجاد فضایی بهتر برای سکونت خویش و فرزندانمان، مهیا سازیم. چنین هدفی تنها با اتحاد و همدلی و مشارکت تمامی شهروندان و اجرای یک کار گروهی و تیمی موفق توسط همه اقشار جامعه، قابل دستیابی خواهد بود.

به همین منظور و در راستای ایفای نقش دانشگاهیان در قبال جامعه خویش، با توجه به اینکه «اجماع» خود را ملزم به «شفافیت» و ارائه گزارش به مردم به عنوان اولین اصل کار تیمی موفق می داند، لازم است گزارشی از مراحل مختلف فرایند انتخاب افراد به منظور قرارگیری در لیست اولیه «اجماع»، خدمت شهروندان گرامی ارائه گردد، تا ایشان در صورت صلاحدید با شناختی بهتر اقدام به تایید و یا رد نامزدهای لیست «اجماع» در انتخابات شورای شهر نمایند در مرحله اول، که از یک ماه پیش و پس از تایید صلاحیت‌های نامزدهای شورای شهر آغاز گردید، بالغ بر 1600 پیام برای افراد ثبت نام کننده در انتخابات شورای شهر تهران ارسال گردید و با این فراخوان، بیش از 400 رزومه از این نامزدها دریافت شد.

  • در مرحله دوم، با توجه به اهمیت رعایت اصول اخلاقی مدنظر این تشکیلات و اطمینان از تعهد نامزدها، مرامنامه و منشور اخلاقی «اجماع» برای افرادی که اقدام به ارسال رزومه نموده بودند ارسال گردید، تا اقدام به امضا آن نمایند. در این مرحله بیش از 160 نفر از نامزدها، این مرامنامه را امضا نمودند.
  • در مرحله سوم، سوابق نامزدهایی که مرامنامه اخلاقی «اجماع» را تایید نموده بودند، توسط جمعی از اساتید دانشگاه، بررسی گردید. معیارهای امتیازدهی به افراد برپایه "سطح تحصیلات"، "ارتباط تخصص با کمیسیون های شورا"، "سوابق اجرایی، مشاوره ای، تشکیلاتی، مدیریتی و آموزشی مرتبط با کمیسیون های شورا"، "مهارت ها شامل مهارتهای نرم افزاری، گذراندن دوره های تخصصی و دانستن زبان های خارجی"، و سرانجام "افتخارات و دستاوردها شامل دارا بودن رتبه های برتر کنکور و جشنواره های ملی، کتب و مقالات و تقدیرنامه ها و ..." بود. طبق امتیازدهی انجام شده توسط اساتید دانشگاهی، 114 نفر افراد متخصص و دارای امتیاز بالا، در لیست اولیه این تشکل به منظور انجام بررسی های بیشتر و انتخاب نفرات نهایی قرار گرفتند.

لازم بذکر است؛ شورای مرکزی «اجماع» خود را متعهد می‌داند که در صورت رأی‌آوری لیست «اجماع» در انتخابات پیشِ رو، از حضور تمام عزیزان حاضر در لیست 114 نفره موسوم به «یاران اجماع» با توجه به آنکه دارای تخصص هایی مرتبط با کمیسیون های شورای شهر می باشند، در کمیته های مرتبط در شورای شهر استفاده نماید، لکن به اجبار با بررسی هایی که در طی روزهای آتی صورت خواهد گرفت، یک لیست 21 نفره از میان این عزیزان برای انتخابات به محضر شریف شهروندان تهران ارائه خواهد گردید تا بدین وسیله حق انتخاب ایشان در صحنه انتخابات افزایش یافته و بدین سان قشر دانشگاهی به منظور انجام وظیفه خویش در قبال جامعه به شهروندان به منظور انتخابی صحیح، و ایجاد شورای شهری مستقل، کارامد و فارغ از مرزبندی های سیاسی کمک نماید. ان‌شاء‌الله.

شورای مرکزی ائتلاف جوانان متخصص انقلابی عملگرا (اجماع)– پنجم خرداد ماه 1400

انتهای پیام/