شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات#غزه

نتیجه جنگ غزه چرا امارات را عصبانی کرده است؟

یک تحلیلگر معروف رژیم صهیونیستی فاش کرد که اماراتی‌ها به شدت از نتایج جنگ غزه و تسلیم شدن این رژیم در برابر «جنبش حماس» و گروههای مقاومت اسلامی فلسطین به شدت عصبانی هستند.

نتیجه جنگ غزه چرا امارات را عصبانی کرده است؟

به گزارش منیبان، «امنون ابراهیموویچ» تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در گفت وگو با شبکه 12 تلویزیون این رژیم تاکید کرد که برخی مسئولان اماراتی در پیامی به مقامات صهیونیستی اعلام کرده‌اند که به شدت از دست اسرائیلی‌ها عصبانی می باشند، زیرا که آن‌ها به شدت از جنبش حماس متنفر هستند، اما رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر کاری کرد که اکنون مسئولیت حراست از قدس به این جنبش سپرده شده است.

ابراهیموویچ افزود: در پیام اماراتی‌ها به رژیم صهیونیستی آمده است که قبل از هرگونه توافق با جنبش حماس، باید راه حلی برای قدس اندیشیده شود، چیزی همانند تولیت مشترک یا بین‌المللی.

وی گفت که رژیم صهیونیستی در برابر حماس تسلیم شد و اجازه داد که این جنبش، قدس را وارد معادله جنگ کند، یعنی حماس اکنون هرگونه تجاوز به قدس را دلیلی برای توجیه حملات راکتی ویرانگر خود به اراضی اشغالی اعلام می‌کند و اینگونه تولیت مقدسات در بیت المقدس را در دست گرفته است.

امارات از جمله کشورهایی است که سال گذشته در سلسله اقدامات «دونالد ترامپ» در راستای منافع رژیم صهیونیستی و با گرفتن برخی امتیازها، توافقنامه صلح را با رژیم صهیونیستی امضا کرده و روابط خود را اصطلاحا با این رژیم عادی سازی کرد.

امارات به همراه بحرین در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال گذشته میلادی تحت حمایت ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا، در کاخ سفید توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق ابراهیم» را که در کشورهای عربی و اسلامی از آن به عنوان «توافق ننگین» یاد می‌شود، امضا کردند.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ رژیم صهیونیستی با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید و گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه «گنبد آهنین» در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

از سوی دیگر، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پنجشنبه شب موافقت کرد که تحقیقات بین المللی درباره نقض حقوق بشر در درگیری‌های ۱۲ روزه میان نیروهای اشغالگر صهیونیست و گروه های فلسطینی در غزه را آغاز کند.

 ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو پس از جلسه ویژه که توسط سازمان همکاری اسلامی و هیئت فلسطینی در سازمان ملل برگزار شد، با ۲۴ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع قطعنامه‌ای برای انجام تحقیقات در مورد سوء استفاده‌های هدفمند علیه فلسطینیها و در سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرد.