شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#دادستان تهران

هشدار دادستان تهران؛ نامزدهای انتخاباتی از خطوط قرمز نظام عبور نکنند!


هشدار دادستان تهران؛ نامزدهای انتخاباتی از خطوط قرمز نظام عبور نکنند!

دادستان تهران خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها در تبلیغات از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به منافع شخصی و حزبی ترجیح ندهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی القاصی‌مهر، دادستان تهران در جلسه هماهنگی ارتقای سطح عملکرد دستگاه‌های قضائی و امنیتی در انتخابات پیشِ رو، دادسراهای استان تهران را مکلف کرد با افزایش هماهنگی با دستگاه‌های ضابط قضائی و رعایت موازین قانونی ضمن تأمین نظم و امنیت فضای انتخاباتی، با جرایم و تخلفات احتمالی برخورد کنند.

وی با اشاره به اهمیت قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: این جایگاه که متعلق به نظام است و صیانت آن بر ما واجب، نباید در شرایط انتخابات پیشِ رو، مورد تعرض و خدشه واقع شود.

القاصی‌مهر با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه قوه قضائیه در فعالیت‌های انتخاباتی اظهار کرد: پیرامون جرایم تخلفات انتخابات ضرورت دارد رویکرد پیشگیری بر مقابله مورد توجه قرار گیرد، از این رو معاونان دادستان و دادستان‌های شهرستان‌ها در مواجه با جرائم تخلفات انتخاباتی سعه صدر لازم را داشته باشند و دقت کنند از اموال عمومی و بیت‌المال له یا علیه نامزدهای انتخابات استفاده نشود.

دادستان تهران خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به مصالح و منافع شخصی، حزبی، جناحی و گروهی ترجیح ندهند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه با آنها برخورد می‌شود.

در این جلسه که به منظور گسترش تعامل و هم‌افزایی دستگاه قضائی با نیروهای امنیتی و انتظامی به عنوان ضابطان دستگاه قضائی و با دعوت از رئیس پلیس امنیت عمومی ناجا، رئیس سازمان اطلاعات استان تهران، فرمانده قرارگاه ثارالله و معاون امنیتی و سیاسی دادستانی کل کشور، معاونان ستادی دادستان تهران، سرپرستان نواحی مختلف دادسراهای تهران و دادستان های شهرستان های استان تهران تشکیل شده بود، ضمن تحلیل وضعیت امنیت جامعه از منظر فرصت‌ها، تهدیدها، پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری‌های مربوط به انتخابات، رویکردهای قضائی و امنیتی مؤثر بر افزایش مشارکت و حفظ سلامت انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنا به این گزارش، مسئولان قضائی و امنیتی حاضر در این نشست با تأکید بر ضرورت فراهم سازی مشارکت حداکثری مردم در برگزاری انتخابات پرشور، نسبت به خنثی‌سازی نقشه های دشمنان و معاندان و حفظ نظم و امنیت جامعه و پیشگیری از التهاب‌آفرینی و ایجاد تنش در جامعه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/