شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#واکسن

عضو تیم علمی واکسن کووایران برکت:

واکسیناسیون فعلی در کشور نمی‌تواند جلوی پیک‌های پنجم و ششم کرونا را بگیرد

پیام طبرسی عضو تیم علمی واکسن کووایران برکت گفت: نباید از کاهش مرگ‌های کرونایی به روزانه ۱۶۰ نفر خوشحال باشیم، اگر واکسیناسیون عمومی انجام نشود موج‌های پنجم و ششم کرونا در کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود.

واکسیناسیون فعلی در کشور نمی‌تواند جلوی پیک‌های پنجم و ششم کرونا را بگیرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، پیام طبرسی در نشست خبری فاز سه مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت گفت: معتقدم اطلاعات این واکسن برای واکسیناسیون عمومی کافی است.

وی تاکید کرد: اگر واکسیناسیون عمومی انجام نشود موج‌های پنجم و ششم کرونا در کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود.

عضو تیم علمی واکسن کووایران برکت ادامه داد: به طور قطع اگر واکسیناسیون عمومی انجام نشود در تابستان موج پنجم را در پیش خواهیم داشت.

طبرسی با بیان اینکه مخالف واردات واکسن نیستیم ، گفت: هر چه می توانیم باید واکسن وارد کنیم.

وی با تاکید براینکه عارضه کووایران برکت بسیار کم است و هیچ عارضه ای که منجربه مرگ شود نداشته، گفت: امیدوارم از ابتدای مهر ماه معضل کرونا در کشور نداشته باشیم.

عضو کمیته علمی واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه موضوع مهم، سرعت در واکسیناسیون عمومی است، اظهار داشت: اگر واکسیناسیون عمومی انجام نشود و هرچه سریعتر جمعیت بالایی واکسینه نشوند، پیک‌ها و واریانت‌های متعدد را تجربه می‌کنیم.

طبرسی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که در انگلیس فینال باشگاه‌ها آغاز شده و انبوهی از جمعیت بدون ماسک در باشگاه‌ها حضور دارند و این به دلیل سرعت در واکسیناسیون عمومی بوده است و دیگر این کشورها نگران بروز واریانت‌های جدید نیستند.

وی تاکید کرد: هرچه زودتر باید از واکسیناسیون قطره‌ای خارج شویم.

عضو کمیته علمی واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه نباید از کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا که روزانه ۱۶۰ نفر خوشحال باشیم، افزود: هنوز هم مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار بالاست و اگر واکسیناسیون عمومی شکل نگیرد، این میزان واکسیناسیونی هم که در کشور در حال انجام است، نمی‌تواند جلوی پیک‌های بعدی را بگیرد.

همچنین در ادامه این نشست، دکتر جلیلی عضو کمیته علمی واکسن کوو ایران برکت درباره فرآیند تولید این واکسن اظهار داشت: پس از موضوع اثربخشی این واکسن بحث تولید انبوه آن است و از ابتدای مطالعات به دنبال تولید انبوه بودیم و این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به زودی فاز دوم پروژه صنعتی تولید واکسن کرونا به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: یک جدول زمان‌بندی برای تولید واکسن کرونا ارائه دادیم و بیش از یک میلیون دوز واکسن برکت را تولید کرده‌ایم و این آمادگی را داریم که پس از طی مراحل قانونی و تاییدیه وزارت بهداشت در خرداد ماه میزان تولید را به ۳ میلیون دوز برسانیم.

جلیلی افزود: همچنین در تیر ماه با ارتقاء تجهیزات، میزان تولید را افزایش می‌دهیم و شهریور ماه توانایی تولید ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا را داریم.

عضو کمیته علمی واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه این واکسن در دمای یخچال قابل نگهداری است، بیان داشت: محدودیتی برای نگهداری از واکسن کوو ایران برکت وجود ندارد و از زنجیره سرد موجود برای ذخیره و دپوی واکسن کوو ایران برکت استفاده می‌کنیم.