شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#سوریه#دمشق#مخالفت#باران

مخالفت تروریست‌ها با عبور دانش آموزان سوری از ادلب به مناطق تحت کنترل دمشق


مخالفت تروریست‌ها با عبور دانش آموزان سوری از ادلب به مناطق تحت کنترل دمشق

حملات هوایی سنگین به مواضع داعش در مناطق صحرایی و گلوله باران مواضع تروریست‌ها در جنوب ادلب و شمال حماه و مخالفت تروریست‌ها با خروج دانش آموزان سوری از ادلب به مناطق تحت کنترل دمشق از مهمترین اخبار امنیتی سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، جنگنده‌های روسی و سوری حملاتی را به مواضع بازمانده های داعشی در صحرای شرقی حماه و نیز صحرای میان «تدمر» و دیرالزور و همچنین منطقه «الرصافه» در الرقه انجام دادند.

این حملات داعشی‌هایی که در این مناطق مخفی شده هدف قرار داد.

همزمان ارتش سوریه به پاکسازی زمینی از لوث داعش هم ادامه داد و مین‌های زیادی جمع آوری شد و برخی دیگر که امکان خنثی سازی آن نبود نیز از سوی نیروهای ارتش سوریه منفجر شدند.

منابع سوری اعلام کردند: عملیات جمع آوری و خنثی سازی مین‌های داعشی در حالی رخ می‌دهد که شرایط جغرافیایی منطقه دشوار و منطقه بسیار وسیع است و تروریست‌ها مین‌ها و تله‌های انفجاری زیاد کار گذاشته‌اند.

این منابع بیان کردند: غیرنظامیان به ویژه کشاورزان و چوپانان قربانی این مین‌ها هستند و این دام‌های آنها هم با انفجار این مین‌ها و مواد منفجره تلف می‌شود

گلوله باران مواضع تروریست‌ها در حومه حماه و جنوب ادلب

از سوی دیگر ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در حومه شمال غربی حماه و جنوب ادلب را زیر آتش قرار داد.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد:  نیروهای ارتش سوریه با توپخانه مواضع تروریست‌ها را در «سهل الغاب» در حومه شمال غربی حماه و نیز مناطقی در جنوب ادلب هدف قرار داد.

این منبع بیان کرد: این حملات در واکنش به حملات تروریست‌ها رخ داد.

ممانعت تروریست‌ها از ورود دانش آموزان سوریه از گذرگاه «ترنبه»

گروه‌های تروریستی در ادلب مانع از عبور دانش آموزان سوری از گذرگاه «ترنبه» و حرکت آنها به سوی مناطق تحت کنترل دمشق شدند.

«فادی السعدون» معاون رئیس دفتر اجرایی شورای استان ادلب اعلام کرد: با هماهنگی مرکز روسی گذرگاه «ترنبه» در ناحیه «سراقب» افتتاح و تجهیز شد و اتوبوس‌هایی مهیا شد تا دانش آموزان را به شهر حماه ببرد اما گروه‌های تروریستی مانع از عبور دانش آموزان به مناطق تحت کنترل دولت سوریه شدند.

آرامش شکننده در شهر «الباب» در حومه شرقی حلب پس از درگیری‌های شدید

منابع سوری از آرامش شکننده در شهر «الباب» تحت اشغال ترکیه خبر دادند و اعلام کردند که این پس از درگیری‌های شدید میان تروریست‌های و تکفیری‌ها که به کشته شدن شماری از طرفین منجر شد، است.

انتهای پیام/