شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج

شهروندان آلمانی خواستار محدود شدن دوران صدر اعظمی هستند


شهروندان آلمانی خواستار محدود شدن دوران صدر اعظمی هستند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی خواستار محدود شدن دوران صدر اعظمی در کشورشان به هشت سال هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "بیلد" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی خواستار این مسئله هستند که دوران صدراعظمی در کشورشان به 8 سال کاهش یابد.

این نظرسنجی که توسط موسسه یوگو و به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است نشان می دهد که 61 درصد شهروندان خواستار این مسئله بوده و 24 درصد با آن مخالف بودند. 15 درصد هم گفته بودند که در این باره اطلاعی ندارند.

بر اساس قواعد فعلی آلمان یک صدر اعظم در این کشور می تواند برای مدت طولانی مجددا انتخاب شود. آنگلا مرکل، صدر اعظم فعلی آلمان در سپتامبر آینده بعد از 16 سال صدر اعظمی در کشورش کناره گیری می کند. هلموت کهل هم مدت 16 سال در آلمان صدر اعظم بود.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که درخواست برای کوتاه شدن دوره صدر اعظمی در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی با 48 درصد کمتر بود و در بین طرفداران حزب سبز 59 درصد، در بین طرفدران حزب سوسیال دموکرات 67 درصد و در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات 70 درصد و در چپ ها 74 درصد موافق این مسئله بودند.

نظرسنجی دیگری که از طرف موسسه اینسا برای نشریه بیلد آلمان انجام گرفته است هم نشان می دهد که دوران صعود سبزها در نظر شهروندان آلمانی خاتمه یافته است. بر این اساس حزب سبز با یک درصد سقوط 22 درصد آراء شهروندان بعد از اتحادیه احزاب متحد مسیحی با کسب 25 درصد آراء را کسب کرد.

حزب سوسیال دموکرات هم با یک درصد سقوط 16 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. حزب لیبرال دموکرات هم 13 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم در این نظرسنجی 12 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. حزب چپ هم با یک درصد سقوط 7 درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که میزان محبوبیت "آنالنا بائر بوک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان هم کاهش پیدا کرده و در صورت انتخاب مستقیم صدر اعظمی توسط شهروندان وی با یک درصد سقوط 19 درصد آراء شهروندان را بدست خواهد آورد. "اولاف شولتز"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات هم در این نظرسنجی بدون تغییر 18 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. "آرمین لاشت"، نامزد صدر اعظمی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم با یک درصد صعود 16 درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم به اتفاق آراء، "آنالنا باربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

انتهای پیام/