شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##پایان#عصر#«بی#بی»#نزدیک#است/#درام#سیاسی#رژیم#صهیونیستی

امروز مشخص می شود؛

پایان عصر «بی بی» نزدیک است/ درام سیاسی در رژیم صهیونیستی

پایان عصر «بی بی» نزدیک است/ درام سیاسی در رژیم صهیونیستی

با توجه به شانس بالای موفقیت «یائیر لاپید» برای تشکیل کابینه و حمایت «نفتالی بنت» از لاپید، به احتمال زیاد امروز یکشنبه روز پایان دوران نتانیاهو در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه به دلیل پایان احتمالی قریب الوقوع نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، گرفتار نوعی «درام سیاسی» می شود.

پس از برگزاری چهار انتخابات پارلمانی بی نتیجه در دو سال، روز چهارشنبه هفته جاری مهلت ۲۸ روزه «یائیر لاپید» برای تشکیل کابینه جدید به پایان می رسد و گزارش های رسانه ای از آن حکایت دارند که او به تشکیل ائتلاف بسیار نزدیک شده است ائتلافی که می تواند به حضور ۱۲ ساله نتانیاهو در قدرت پایان بدهد.

شانس لاپید برای تشکیل کابینه تا حد زیادی به همراهی «نفتالی بنت» از چهره های راست افراطی، با وی بستگی دارد. قرار است امروز بنت تصمیم نهایی خود برای همراهی با لاپید را اعلام کند و اگر وی با این امر موافقت کند می توان گفت که دیگر دوران سیاسی نتانیاهو به سر رسیده است.

بنت در ابتدا مجبور است قانونگذاران حزب خود را به منظور پیوستن به آنچه مخالفان نتانیاهو به عنوان «کابینه تغییر» متشکل از جناح های چپ، میانه و راست توصیف کرده اند، جمع کند.

هر چند بنت در روزهای اخیر سکوت پیشه کرده اما نتانیاهو در توئیتر و مکان های دیگر نسبت به روی کار آمدن یک جریان چپ خطرناک هشدار داده است.