«محمدحسن قدیری ابیانه»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره کناره گیری دیگر کاندیداها به نفع رئیسی اظهار کرد: اگر نامزدی اصولگرا باشد و احساس کند که نامزد دیگری اصلح هست و بهتر می تواند این مسئولیت را به دوش بگیرد شرعا و عقلا باید به نفع او کنار برود.

او در خصوص وعده های انتخاباتی عنوان کرد: اگر یک سری تحولات اقتصادی در کشور رخ بدهد و تصمیمات اقتصادی درست در کشور گرفته شود بیش از این هم شدنی است. مثلا فرض کنید ما مبالغی زیادی ارز را به واردات کالاها با نرخ دولتی 4200 تومان اختصاص می دهیم، این شده منشاء فساد و رانت و مردم هم از آن نتیجه ای نمی گیرند. شما فرض کنید اگر کسی با ارز دولتی گوشت و مرغ و گندم و ذرت و ... وارد کند اگر سیستم توزیع را دور بزند می تواند 400-500 درصد سود ببرد و می تواند آن را با نرخ آزاد عرضه کند.

او ادامه داد: اگر این پول به جای اینکه به واردکننده داده شود به خزانه برود، با آن پول می شود بیشتر از این وعده هایی را که برخی از نامزدها می دهند، عملی کرد. موارد دیگری هم هست که اگر اصلاحاتی صورت بگیرد و جلوی رانت خواری ها گرفته شود بیشتر از این هم شدنی است.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص پرشور بودن انتخابات گفت: انتخابات چه پرشور و چه کم شور برگزار شود اگر مردم انتخاب درستی نداشته باشند گرفتاری های گذشته را شاهد خواهیم بود اما اگر مردم درست انتخاب کنند در یک انتخاب پرشور هم می توانند انتخاب اصلح داشته باشند و سودش را خود مردم ببرند.

قدیری ابیانه در پایان درباره ایجاد شائبه علیه زاکانی خاطرنشان کرد: در مورد اینکه می گویند زاکانی دو تا زن دارد این دروغ بوده و یک جنگ روانی است ولی حتی اگر دو تا زن هم می‌داشت که ندارد، زنش را نمی کشت. 6