چالش جدید گل‌محمدی/ تیم‌ملی بلای جان پرسپولیس شد

در چهارم خرداد سال جاری، دراگان اسکوچیچ ۲۶ بازیکن را به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت کرد تا تیمش را آماده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در بحرین کند. در لیست اولیه ۵ بازیکن سرخ‌پوش حضور داشتند، اما لحظاتی قبل یک بازیکن پرسپولیسی دیگر به تیم ملی دعوت شد تا تعداد پرسپولیسی‌ها به ۶ بازیکن برسد.

مقایسه سهمیه‌های مدعیان قهرمانی در تیم ملی

محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نورالهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، وحید امیری و سیامک نعمتی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هستند. از این میان این اسامی تنها کامیابی‌نیا شانس کمتری برای بازی دارد، وگرنه بقیه بازیکنان در پازل تاکتیکی اسکوچیچ جزو بازیکنان مهم محسوب می‌شوند. اما سپاهان در تیم ملی فوتبال فقط دو سهمیه دارد. از میان دو سهمیه (احسان حاج صفی و پیام نیازمند)، نیازمند به احتمال زیاد نیمکت‌نشین و شانس زیادی برای بازی ندارد.

خستگی علیه ستون پرسپولیس

از سوی دیگر پرسپولیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی و رقابت تنگاتنگی با سپاهان دارد. در حال حاضر شاگردان گل‌محمدی با ۴۸ امتیاز و به واسطه تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارند. از آنجا که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، به نسبت طلایی‌پوشان از نظر بدنی خسته‌تر به نظر می‌رسد. از سوی دیگر بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس که ستون اصلی این تیم محسوب می‌شوند، بعد از بازگشت از هند و حضور در قرنطینه بلافاصله بازی‌های معوقه و حساسی را برگزار کردند. سپاهان، استقلال و ذوب‌آهن رقابت آسانی برای پرسپولیسی‌ها نبود و به طور حتم از نظر بدنی خیلی خسته‌تر هستند.

جهنم بحرین و بازگشت به ایران

به این موارد بازی پرفشار در گرمای طاقت‌فرسای بحرین را هم اضافه کنید. اگر تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی موفق باشد از نظر روحی مشکلی برای بازگشت ملی‌پوشان وجود نخواهد داشت. حال اگر تیم ملی همه بازیهایش برنده نباشد و با روحیه شکست خورده به کشور بازگردند دیگر فاقد انگیزه لازم هستند. با این حال سپاهان بازی‌هایش را با فاصله زمانی مناسب‌ و با فشار کمتری برگزار کرده است. به فرض که دو سهمیه‌اش از نظر روحی بابت نتایج تیم ملی مشکل پیدا کنند، می‌توانند به راحتی از بازیکنان جایگزین استفاده کنند. با این اوصاف حضور شش پرسپولیسی در تیم ملی یکی از چالش‌های اصلی سرخ‌پوشان در برگزاری مجدد لیگ است. باید دید یحیی گل‌محمدی چگونه با این چالش روبه‌رو خواهد شد.