شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#دولت#افغانستان#مسکو

آمادگی افغانستان برای خرید تسلیحات نظامی از روسیه


آمادگی افغانستان برای خرید تسلیحات نظامی از روسیه

سفیر افغانستان در مسکو در آستانه خروج نظامیان آمریکایی از کشورش اعلام کرد که دولت کابل برای خرید تسلیحات نظامی از روسیه آماده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید طیب جواد» سفیر افغانستان در مسکو اعلام کرد که این کشور آماده خرید تسلیحات نظامی از روسیه است و همچنین این امیدواری وجود دارد که مسکو تجهیزات روسی که در اختیار ارتش افغانستان است از جمله بالگردهای ساخت شوروی سابق را تعمیر کند.

وی افزود که افسران افغان از جمله نیروهای وزارت کشور افغانستان در حالی آموزش در روسیه هستند و این همکاری‌ها اقدام خوب دو کشور است.

جواد به «تاس» گفت که امیدوار است روسیه فرصتی را برای افغانستان فراهم کند تا خلبانان و مهندسان مکانیک خود را برای آموزش به این کشور اعزام کند.

وی در ادامه نیز از موضع روسیه برای نپذیرفتن امارت اسلامی و جلوگیری از خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل تا زمانی که این گروه به تعهداتش پایبند نباشد، استقبال کرد.

این دیپلمات ارشد افغان از روسیه خواست تا از نفوذ خود در منطقه برای ارسال این پیام صریح به طالبان استفاده کند.

سفیر افغانستان در مسکو با اشاره به اظهارات «ضمیر کابلوف» نمایند ویژه پوتین برای افغانستان درباره احتمال تحویل واکسن اسپوتنیک به دولت افغانستان نیز گفت که باوجود گذشت 5 ماه از این موضوع تاکنون پیشرفتی در این باره حاصل نشده است.

وی با ابراز آمادگی افغانستان برای خرید این واکسن گفت: اگر آن‌ها بگویند که با ما واکسن را می‌دهند ما راهی پیدا خواهیم کرد، یا آن را می‌خریم و یا از هر طریق ممکن دیگر آن را تهیه می‌کنیم.

پیش از این «الکساندر مانتیتسکی» سفیر سابق روسیه در کابل گفته بود که مسکو آماده بررسی درخواست دولت افغانستان برای ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به این کشور است.

انتهای پیام/.