شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا#جدید

گونه جدید ترکیبی ویروس کرونا در ویتنام

گونه جدید ترکیبی ویروس کرونا در ویتنام

گونه جدید ترکیبی ویروس کرونا در ویتنام
وزارت بهداشت ویتنام اعلام کرد گونه جدیدی از ویروس کرونا که ترکیبی از نوع جهش یافته هندی و انگلیسی این ویروس است در این کشور دیده شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، وزیر بهداشت ویتنام گفت که گونه جدیدی از ویروس کرونا که ترکیبی از  نوع جهش یافته هندی و انگلیسی این ویروس است و به سرعت در هوا پخش می شود در این کشور شناسایی شده است. 

« نگوین تهان » در جلسه ای درباره همه گیری ویروس کرونا گفت:  ما گونه  جهش یافته جدیدی از ویروس  کرونا که ترکیبی از گونه انگلیسی و هندی با قدرت سرایت بسیار بالاست را کشف کردیم . 

وی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که گونه جدید کشف شده در این کشور «بسیار خطرناک» است و ویژگی اصلی آن، این است که بر اساس آزمایش‌هایی که روی این گونه جدید صورت گرفته، این نوع جدید نسبت به انوع شناخته شده قبلی، به سرعت در هوا منتقل می‌شود، غلظت ویروس در گلو و بزاق افزایش می‌یابد و در محیط اطراف سریع گسترش پیدا می‌کند.

به گفته این مقام ویتنامی، گونه جدید در واقع «یک گونه هندی است با جهش‌هایی که به منشاء گونه بریتانیایی تعلق دارد».

او آماری از تعداد موارد ابتلا به گونه جدید کرونا در ویتنام ارائه نکرد، اما گفت به زودی ویتنام مشخصات این گونه جدید را برای آگاهی دیگر کشورها منتشر خواهد کرد.

از اواخر ماه آوریل امسال، شیوع کرونا در ویتنام سرعت یافته است، به طوری که نیمی از موارد شناسایی شده کرونا در ویتنام مربوط به یک ماه اخیر است.

هنوز مقام‌های سازمان بهداشت جهانی به این اعلام مقام‌های ویتنام واکنشی نشان نداده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نوشت انتشار این خبر در حالی است که ویتنام با موج جدیدی از شیوع کرونا مواجه شده که بیش از نیمی از کشور از جمله مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ به ویژه پایتخت را درگیر خود کرده است.

موج جدید کرونا در ویتنام موجب شده که بار دیگر رستوران‌ها، کافه‌ها و سالن‌های آرایشی و همچنین مکان‌های گردشگری و مذهبی تعطیل شود.

مقام‌های ویتنام اعلام کرده‌اند که پیش از این گونه جدید، هفت گونه دیگر کرونا در ویتنام کشف شده بود.

این در حالی است که این کشور در حال مبارزه با گسترش موج جدید این ویروس در بیشتر مناطق از جمله شهرهای بزرگ و صنعتی مانند « هانوی » و « هو شی مینه » است. 

بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ مورد ابتلا و ۴۷ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ویتنام ثبت شده است.

دولت ویتنام، کشوری با جمعیت ۹۷ میلیون نفر تاکنون به کمتر از یک میلیون نفر واکسن کرونا تزریق کرده است.

پیش از شروع موج جدید همه گیری ویروس کرونا در آسیا، ویتنام با اعمال محدودیت ها و اجرای پروتکل های بهداشتی یکی از کشورهای بسیار موفق در مهار و کنترل این ویروس بود.