به گزارش برنا؛ نشست خبری گزارش پیشرفت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با حضور مینو محرز، پیام طبرسی، محمدرضا صالحی از مدیران کارآزمایی بالینی؛ حسن جلیلی، مدیر پروژه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام و حامد حسینی، مجری مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت امروز یکشنبه 9 خرداد برگزار شد.

مینو محرز در ابتدای نشست گفت: این پروژه روندهای علمی خود را طی کرده و بسیار بالاتر از سطح استاندارهای بین المللی این واکسن تهیه شده است.

او افزود: کارخانه عظیم برکت واکسن کووید19 را می سازد نتایج تست های این واکسن در مرحله حیوانی و فاز یک بسیار مناسب بود و با تک تک افراد داوطلب که این واکسن را دریافت کردند در ارتباط بودیم.

محرز ادامه داد: اجرای این پروژه عالی با دقت و بررسی های بسیاری انجام شده است. با توجه به اینکه ما ناظر و مجری ساخت این واکسن هستیم از نزدیک شاهد تلاش پرستاران و و پزشکان هستیم و به صورت مداوم با مردم ارتباط مستقیم داریم.

او ضمن تشکر از تیم واکسن کوو ایران برکت افزود: یکی از مشکلاتی که دنیا در زمینه کرونا با آن مواجه شد مشکل آموزش به کودکان بود اما هم اکنون در دنیا آموزش ها به صورت حضوری انجام می‌شود و لازم است ما نیز اقدامات مناسب را انجام دهیم تا بتوانیم در مهر ماه آموزش ها را به صورت حضوری دنبال کنیم.

محرز با بیان اینکه مدیران و دانشمندان ایرانی این واکسن را تهیه کرده اند گفت: واکسن کوو ایران برکت تماما یک واکسن ایرانی است و ما به همگان ایجاد مصونیت با تزریق این واکسن را نوید می دهیم.