شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن

هر واکسن کرونای در دسترسی را بدون وسواس و تردید تزریق کنید

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد بدون هیچ‌گونه وسواسی برای انتخاب نوع واکسن کرونا هر واکسنی که در دسترس‌شان بود تزریق کنند.

هر واکسن کرونای در دسترسی را بدون وسواس و تردید تزریق کنید

به گزارش منیبان؛ سید حمیدرضا مژگانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در پاسخ به اینکه کدام یک از واکسن‌های کرونا بهتر است، اظهار داشت: در تمام دنیا با کمبود واکسن مواجه هستیم، واکسن‌ها نیز اولویت‌بندی شده‌اند و در حال حاضر امکان انتخاب برای افراد وجود ندارد. ممکن است در ماه‌های آینده با افزایش تولید انواع واکسن‌ها امکان انتخاب برای افراد ایجاد شود.

وی بیان کرد: تمام واکسن‌هایی که در حال حاضر تزریق می‌شوند تحت آزمایش‌های بالینی متعدد قرار گرفته‌اند و مورد تأیید هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز تأیید کرد: هر کدام از واکسن‌ها مزیت‌ها و عوارضی دارد اما عوارض آنها یک‌صدم عوارض ابتلاء به کروناست به خصوص در گروه‌هایی که در حال حاضر در کشور ما واکسینه می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و افراد بالای ۶۰ سال عوارض ابتلاء به کرونا می‌تواند در این افراد به شدت خطرناک و جبران ناپذیر باشد پس افراد بدون هیچ گونه وسواسی جهت انتخاب نوع واکسن، هرواکسنی که در دسترس شأن بود تزریق کنند.

مژگانی ادامه داد: رئیس مرکز CDC آمریکا دکتر فاوچی نیز در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بهترین واکسن همان واکسنی است که در حال حاضر در دسترس افراد قرار دارد

وی تصریح کرد: واکسن‌های کرونا در سراسر جهان در جمعیت‌های گسترده تزریق شده‌اند و به طور کلی عوارض آنها بسیار کم می‌باشد و علاوه بر این تزریق واکسیناسیون در مراکزی انجام می‌شود که نیروهای بهداشتی و درمانی حضور دارند و اگر عوارض لحظه‌ای در افراد بروز کند به سرعت به آنها رسیدگی می‌شود.