شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان#شورای عالی#مذاکره#قطر

شورای عالی مصالحه افغانستان و خبر احتمال از سرگیری مذاکره با طالبان


شورای عالی مصالحه افغانستان و خبر احتمال از سرگیری مذاکره با طالبان

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد که هیئت مذاکره‌کننده افغانستان با طالبان بزودی برای از سرگیری مذاکرات به قطر می‌رود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مذاکره‌کننده افغانستان با طالبان تاکید کرد که باید از فرصت موجود برای پایان جنگ و دستیابی به صلح از طریق گفت‌وگو استفاده شود.

وی با اظهار اینکه دولت افغانستان به دستیابی صلح پایدار و باعزت پایبند است، افزود که تیم مذاکره کننده از جمهوری اسلامی افغانستان نمایندگی می‌کند و این هیئت بزودی برای ادامه مذاکرات با طالبان به قطر باز می‌گردد.

عبدالله در ادامه با اشاره به وضعیت جدید و تحولات داخلی و منطقه‌ای بر اتحاد و همبستگی سیاسی رهبران و جریان‌های سیاسی افغانستان، در حمایت از تلاش‌های صلح تاکید کرد.

مذاکرات قطر درحالی احتمالا از سر گرفته خواهد شد که قرار بود نشست صلح استانبول پس از دو بار تعویق برگزار شود اما طالبان به دلیل عدم خروج کامل نظامیان آمریکایی در 1 می (11 اردیبهشت) و نیز عدم پذیرش دستورکار این نشست از حضور در آن خودداری کرده است.

همچنین گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که طالبان برای شرکت در نشست استانبول شرط محدود شدن زمان این نشست، عدم تصمیم‌گیری درباره موضوعات مهم و عدم شرکت اعضای ارشد این گروه را مطرح کرده است.

انتهای پیام/.