شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آل سعود#دلار#سیاه

آل سعود چگونه از ورزش برای بهبود چهره خود استفاده می‌کند؟


آل سعود چگونه از ورزش برای بهبود چهره خود استفاده می‌کند؟

رژیم آل سعود میلیاردها دلار در زمینه ورزشی برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه سیاه حقوق بشری خود هزینه‌ کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، رژیم آل سعود با توجه به کارنامه سیاهش در زمینه حقوق بشری از رویکرد‌های ورزشی برای بهبود جلوه خود استفاده می‌کند.

استفاده از این روش در زمان سلطنت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، که برای بدست آوردن اعتبار و مشروعیت بین‌المللی میلیاردها دلار پرداخت کرده، تشدید شده است همانطور که گزارش‌های مطبوعات بین المللی تأکید کردند که بن سلمان هزینه‌های کلانی در زمینه رویکردهای ورزشی صرف کرده است.

کشور عربستان قصد دارد میزبانی جام جهانی 2030 فوتبال را از آن خود کند و برای رسیدن به این هدف یک شرکت مشاوره‌ای آمریکایی را استخدام کرده است تا استراتژی پیشبرد میزبانی جام جهانی را تدوین کند.

اخیرا منابع آگاه روز شنبه اعلام کردند که عربستان به دنبال میزبانی «تایسون فیوری» و «آنتونی جوشوا» بوکسورهای انگلیسی بیش از 150 میلیون دلار هزینه کرده است.

رژیم سعودی برای افزایش اعتبار خود و سرپوش گذاشتن بر کارنامه حقوق بشری خود حداقل 1.5 میلیارد دلار صرف مسابقات بین‌المللی مهم ورزشی کرده است.

سازمان حقوق بشری «گرانت لیبرتی» اعلام کرد که عربستان دست کم یک و نیم میلیارد دلار در این زمینه ورزشی هزینه کرده است؛ به این صورت که فعالیت هایی همچون شطرنج تا گلف و تنیس 60 میلیون دلار به تنهایی برای عربستان هزینه داشته و همچنین پرهزینه ترین مسابقه اسب دوانی جهان با جایزه 20 میلیون دلاری نیز توسط عربستان صورت برگزار شده است.

این روش سرمایه گذاری یا میزبانی رویدادهای ورزشی عربستان در تلاش برای پنهان کردن پرونده نقض حقوق بشر و تبلیغ این کشور به عنوان یک موقعیت جدید جهانی پیشرو در جهانگردی است.

عربستان به دلیل انجام جنایت‌های فجیع در یمن و قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی چهره خود را در سطح بین‌المللی خدشه دار کرده و مبلغ هنگفتی در بخش ورزشی هزینه می‌کند تا چهره خود را بهبود ببخشد. در همین زمینه سعودی‌ها 145 میلیون دلار برای یک قرارداد سه ساله با فدراسیون فوتبال اسپانیا و نیز 15 میلیون دلار برای حضور در یک تورنمنت بین‌المللی گلف هزینه کرده‌اند.

«لوسی رای» عضو سازمان حقوق بشری گرانت لیبرتی اعلام کرد که عربستان تلاش می‌کند تا از شهرت محبوبترین ستارگان ورزش جهان برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه سیاه و جنایت‌ها و شکنجه در زمینه حقوق بشر استفاده کند.

همچنین «کریستیانو رونالدو» پیشنهاد همکاری تبلیغاتی با وزارت گردشگری عربستان سعودی را رد کرد. وزارت گردشگری عربستان، پیشنهاد سالانه 6 میلیون یورویی به کریستیانو رونالدو ارائه داد تا از تصویر او در کمپین های تبلیغاتی شان بهره ببرند و البته رونالدو نیز از عربستان سعودی بازدید کند.

انتهای پیام/