شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق#موتور#حمله داعش#بغداد

دفع حمله داعش به دیالی و خنثی سازی موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در الانبار عراق


دفع حمله داعش به دیالی و خنثی سازی موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در الانبار عراق

دفع حمله داعش به دیالی به دست حشد شعبی، خنثی سازی موتور سیکلت بمبگذاری شده در الانبار عراق، انفجار بمب در صلاح الدین و هشدار درباره تحرکات داعش در نواری زراعی میان دیالی و بغداد از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، حشد شعبی عراق اعلام کرد که حشد شعبی حمله داعش را در دیالی دفع کرده است.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی در یک بیانیه اعلام کرد: نیروهای هنگ دوم از تیپ 23 حشد شعبی، تلاش داعش برای نفوذ به به پست امنیتی در «المسقفات» در ورودی «خانقین» در استان دیالی را ناکام گذاشت.

در این بیانیه آمده است: در جریان این درگیری یک نفر از رزمندگان حشد شعبی به شهادت رسید.

هشدار درباره خطر نوار زراعی میان دیالی و بغداد

«مهدی الشمری» مدیر ناحیه کنعان در استان دیالی گفت: نوار زراعی میان بغداد و دیالی در ناحیه کنعان که «البزایز» نامیده می‌شود تا «نهروان» از مشکلات امنیتی رنج می‌برد.

وی افزود: این مایه نگرانی افکار عمومی را به سبب تکرار رخنه ها داعش در برهه اخیر به وجود آورده است و تکفیری‌ها به دنبال بی ثباتی هستند.

الشمری بیان کرد: حدود 60 کیلومترمربع از سمت دیالی تا بغداد از خلاء امنیتی رنج می‌برد و بستری برای داعش و هسته‌های خفته آن که به دنبال یافتن مخفیگاه و نقطه شروع برای حملات به مناطق امن هستند، محسوب می‌شود.

وی خواستار استقرار نیروهای حشد شعبی به عنوان نیرویی موثر شد.

الشمری تاکید کرد: به نوار زراعی میان دیالی و بغداد باید توجه ویژه شود زیرا خطری برای امنیت کشور محسوب می‌شود و ممکن است که فراریان از دیگر مناطق به آنجا بروند و به کانونی برای داعش تبدیل شود و مناطق گسترده را تهدید کند.

انفجار بمب در بیجی در شمال صلاح الدین

یک منبع امنیتی در صلاح الدین عراق از انفجار بمب در بیجی در شمال صلاح الدین خبر داد.

این بمب به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد.

منبع عراقی گفت: احتمالا این بمب از برجای مانده‌های جنگ علیه داعش طی سال‌های گذشته است و احتمال بمب‌های دیگری هم هست که تاکنون منفجر نشده است.

کاهش 95 درصدی حملات تروریستی در ناحیه« الریاض» کرکوک

«محمد احمد العبیدی» مدیر ناحیه «الریاض» از توابع «الحویجه» در جنوب غرب کرکوک از مقابله با داعش خبر داد و گفت: اوضاع امنیتی در ناحیه« الریاض» تحت کنترل است و تهدیدی وجود ندارد. داعش توان دست زدن به حملات گسترده را ندارد و فقط به اقدامات فردی روی می آورد.

وی افزود: حملات تروریست‌ها به میزان 95 درصد به علت طرح‌های امنیتی کاهش پیدا کرده است.

العبیدی در عین حال به برخی روزنه ها در منطقه «وادی ابوخناجر» میان ناحیه «الریاض» و «الرشاد» اشاره کرد که داعشی‌ها در آن فعال هستند و باید به منظور جلوگیری از هر رخداد تروریستی احتمالی با آن مقابله شود.

مدیر ناحیه «الریاض» گفت: ما اجازه تکرار تحولات تلخ هنگام سیطره داعش بر مناطق جنوب غرب کرکوک در فاصله 2014 تا 2017 را نخواهیم داد.

خنثی سازی اقدام تروریستی با موتور سیکلت بمبگذاری شده در الانبار

اداره اطلاعات نظامی عراق از خنثی سازی اقدام تروریستی با موتور سیکلت بمبگذاری شده در الانبار خبر داد.

در بیانیه اداره اطلاعات نظامی عراق آمده است: در جریان عملیاتی پیشدستانه و پس از دریافت اطلاعت دقیق که حکایت از حضور موتور سیکلت بمبگذاری شده در «وادی کصیر» در صحرای ناحیه «کبیسه» برای انجام اقدام تروریستی، داشت، اقدامات لازم به عمل آمد و این موتور سیکلت بمبگذاری شده خنثی شد.

انتهای پیام/