شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#روحانی#اصلاح طلب
انتخابات 1400| حزب کارگزاران از عبدالناصر همتی حمایت می‌کند؟/ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: همتی و مهرعلیزاده هر دو اصلاح طلب هستند/ حتی اگر همه کاندیداهای اصلاح طلب رد صلاحیت شوند باز هم در انتخابات شرکت خواهیم کرد

انتخابات 1400| حزب کارگزاران از عبدالناصر همتی حمایت می‌کند؟/ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: همتی و مهرعلیزاده هر دو اصلاح طلب هستند/ حتی اگر همه کاندیداهای اصلاح طلب رد صلاحیت شوند باز هم در انتخابات شرکت خواهیم کرد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: در سال 92 کاندیدای ما روحانی بود که هیچ نسبتی هم با اصلاحات نداشت اما در این دوره آقایان همتی و مهرعلیزاده هر دو اصلاح طلب هستند. احتمال می دهم همتی مورد حمایت قرار بگیرد تا پایان هفته این موضوع مشخص خواهد شد. 

اعتمادآنلاین|محمود علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در رابطه با "حمایت حزب کارگزاران از عبدالناصر همتی" گفت: حزب کارگزان از ابتدای انتخابات بنا را بر این گذاشته بود تا تصمیم نهاد اجماع ساز را مورد حمایت قرار دهد و تاکید بر این بود حتی اگر همه کاندیداهای اصلاح طلب رد صلاحیت شوند باز هم در انتخابات شرکت خواهیم کرد.


به گزارش برنا، او ادامه داد: همتی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است و بر همین اساس نمایندگان حزب کارگزان در حال رایزنی و مذاکره با نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان هستند تا همتی را مورد حمایت خود قرار دهند، هنوز این مذاکرات به جمع بندی و تصمیم نهایی نرسیده است و امکان دارد تا نهاد اجماع ساز از همتی حمایت کند. 

 

علیزاده طباطبایی گفت: وضعیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از سال 92 که بدتر نیست، در سال 92 صلاحیت آقای هاشمی رد شد اما در سال 1400 صلاحیت آقای جهانگیری تایید نشد. در سال 92 کاندیدای ما آقای روحانی بود که هیچ نسبتی هم با اصلاحات نداشت اما در این دوره آقایان همتی و مهرعلیزاده هر دو اصلاح طلب هستند. احتمال می دهم همتی مورد حمایت قرار بگیرد تا پایان هفته این موضوع مشخص خواهد شد. 

 

این وکیل داد گستری در خصوص آرایش جناح مقابل در انتخابات و احتمال کناره گیری رئیسی در این دوره گفت: آقای رئیسی اگر به این اطمینان برسد که رای نمی اورد حتما از انتخابات کنار خواهد رفت. آقای محسن رضایی در این انتخابات از آقای رئیسی بهتر است زیرا او 8 سال فرمانده جنگ بوده و دکترای اقتصاد دارد اما آقای رئیسی نه تجربه مدیریت دارد و نه تحصیلات مرتبط و قابل مقایسه با آقای محسن رضایی نیست. 

 

او در خصوص احتمال حمایت اصلاح طلبان از همتی و وضعیت او در برابر اصولگرایان گفت: اگر اصلاح طلبان به جمع بندی برسند و با همه نیرو وارد عرصه انتخابات شوند گمان می کنم که شانس بیشتری خواهند داشت و در صورت اجماع بر سر آقای همتی احتمال پیروزی می رود زیرا فضا با فضای سال 92 خیلی متفاوت نیست. 

 

علیزاده طباطبایی در خصوص اینکه آیا مردم اقبالی نشان خواهند داد یا خیر، گفت: مردم تابع تبلیغات و مناظره ها هستند، صداوسیما از شش ماه قبل به گونه ای تبلیغ می کند که مردم در انتخابات شرکت نکنند رسانه های بیگانه هم به همین صورت. کشاندن مردم پای صندوق رای کار سختی است ولی غیر ممکن نیست. 

 

نهاد اجماع ساز حمایت می کند و پیش بینی من این است که جمع بندی بر سر آقای همتی خواهد بود زیرا تجربه موفق تری دارد. آقای همتی در ثبت نام خود با حزب کارگزاران مشورتی نداشته و هنوز صحبتی با او صورت نگرفته است. حتی اگر نهاد اجماع ساز از آقای همتی حمایت نکند حزب کارگزاران از او حمایت خواهد کرد.