شهرخبر

توخل: گواردیولا غافلگیرم نکرد

توخل: فکر می‌کنم آبراموویچ باید قرارداد جدیدی با من ببندد / تصمیمات گواردیولا غافلگیرم نکرد

سرمربی آلمان تیم فوتبال چلسی عملکرد شاگردانش را برابر منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا ستود و از آمادگی خود برای تمدید قرارداد با آبی‌های لندن صحبت کرد.

به گزارش مشرق، برای سومین فصل متوالی لیگ قهرمانان اروپا توسط تیم‌هایی فتح شد که هدایت‌شان را یک مربی آلمانی برعهده داشته است. اول لیورپول با یورگن کلوپ، بعد بایرن مونیخ با هانسی فلیک و حالا چلسی با توماس توخل.

توخل در سومین تقابلش با پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی طی شش هفته اخیر، برای سومین بار متوالی پیروز شد، اما این پیروزی به مراتب از دو برد قبلی ارزشمندتر بود، چرا که نام او را به فهرست مربیان بزرگی اضافه کرد که فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند. او در حالی این افتخار را کسب کرد که 279 روز پیش با پاری‌سن‌ژرمن به فینال رسیده، اما مغلوب بایرن مونیخ شده بود.

توخل حالا هفتمین مربی آلمانی است که فاتح لیگ قهرمانان و نهمین مربی در تاریخ این رقابت‌هاست که از اواسط فصل هدایت یک تیم را برعهده می‌گیرد (او در ماه ژانویه جانشین فرانک لمپارد شد) و مهمترین تورنمنت باشگاهی دنیا را فتح می‌کند.

او پس از بازی گفت: تجربه‌ای فوق‌العاده و موفقیتی بزرگ کسب کردیم. همه ما از این موفقیت سود خواهیم برد و از آن برای بالا بردن انگیزه و عطش‌مان جهت کسب موفقیت‌های بعدی و ارتقای سطح تیم استفاده خواهیم کرد. این یک دستاورد استثنایی است و بابت آن همه اعضای تیم شایسته تبریک هستند. بازیکنان ما مصمم به کسب پیروزی بودند. ما آمده بودم که ریگی در کفش سیتی باشیم. به همین دلیل همه بازیکنان‌مان را ترغیب کردیم که هرچه در توان دارند رو کنند، شجاعانه‌تر از هر زمان دیگری باشند و ضدحملات خطرناکی را ترتیب دهند. بازی سخت و بسیار فیزیکی بود. ما باید به یکدیگر کمک می‌کردیم تا از پس کار برآییم.

توماس توخل , تیم فوتبال چلسی انگلیس ,

سرمربی آلمانی چلسی افزود: منچسترسیتی حریف قدرتمندی است. ما می‌دانستیم که فقط با ارائه یک عملکرد سطح بالا می‌توانیم آنها را شکست دهیم و این هم همان کاری بود که انجام دادیم. خیلی خوشحالم که چنین لحظه‌ای را تجربه می‌کنم و همه آنهایی که در این باشگاه سخت تلاش کردند، مزدشان را گرفتند. من واقعاً زبانم بند آمده است.

بهترین بازیکنان چلسی در شب پیروزی مقابل سیتی، انگولو کانته در خط میانی و آنتونیو رودیگر در خط دفاعی بودند که نفر اول در پایان مسابقه به‌عنوان برترین بازیکن میدان هم معرفی شد.

توخل درباره عملکرد این دو گفت: من نمی‌توانم فقط از عملکرد یک بازیکن خاص راضی باشم، چون عملکرد تیمی ما عالی بود. همه بازیکنان ما در دفاع رویکردی عالی داشتند. ما در ابتدای بازی به دلیل مصدومیت تیاگو سیلوا مجبور به انجام تعویضی اجباری شدیم که کارمان را سخت‌تر کرد، اما شجاعتی که تیم نشان داد سبب شد که در تمام لحظات بازی، بر اوضاع مسلط باشیم.

سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن در پاسخ به این سؤال که آیا از ترکیبی که پپ گواردیولا به میدان فرستاد غافلگیر نشده بود، تأکید کرد: ما انتظارش را داشتیم. من فکر می‌کردم که فرناندینیو از ابتدا به میدان بیاید تا سیتی با یک ترکیبی بسیار هجومی بازی کند. ترکیب سیتی بسیار فنی بود. همه چیزهایی را که در این بازی رخ داد، کم و بیش پیش‌بینی کرده بودیم.

توخل در پاسخ به این سؤال که موفقیت تیمش را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: زمانی که با دورتموند قهرمان جام حذفی آلمان شدم، در اولین تمرین‌مان بعد از کسب آن جام، ذره‌ای از انگیزه‌ و عطشم برای کسب موفقیت‌های بعدی کم نشد. البته الان من فقط می‌خواهم تا چند روز از این موفقیت لذت ببرم و آن را با تمام وجود حس کنم. این چند روز بهترین زمان است که بنشینیم و ببینیم که چه کارهایی انجام داده‌ایم. تیم ما، گروهی قدرتمند است که کارش را در دفاع به خوبی انجام می‌دهد و دفاع هم بخش بسیار مهمی از فوتبال است. ما سطح تیم‌مان را نشان دادیم و زمانی که جشن‌مان تمام شود، بررسی می‌کنیم که چگونه می‌شود از تجربه‌ای که در این فصل کسب کردیم، برای فصول آینده استفاده کنیم.

فرمانده آلمانی آبی‌های لندن در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا با رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی صحبت کرده است، گفت: من صد درصد مطمئن نیستم، اما شاید با این قهرمانی آماده داشتن یک قرارداد جدید باشم. من (حین جشن قهرمانی) در زمین بازی با رومن صحبت کردم، چون بهترین زمان برای اولین ملاقات‌مان بود یا شاید هم بدترین چون بعد از این هر دستاوردی جز این داشته باشیم، وضعیت را بدتر می‌کند! البته ما باز هم با یکدیگر صحبت خواهیم کرد و من به او اطمینان خواهم داد که همچنان تشنه کسب موفقیت هستم. با وجود قهرمانی، قبول دارم که هنوز با بهترین تیم‌ها فاصله داریم و البته من برای کم کردن همین فاصله اینجا هستم.

توماس توخل , تیم فوتبال چلسی انگلیس ,

منبع: تسنیم