حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص کنار رفتن کاندیداهای اصولگرا به نفع حجت الاسلام رئیسی گفت: آرایش سیاسی که الان بین این 7 نفر وجود دارد، قاعدتا پنج نفری که به جریان اصولگرایی و انقلابی منتسب هستند اگر یک دولت ائتلافی تشکیل ندهند و مسیر انتخاباتی که دنبال می کنند یک هدف و نامزد مشترک را انتخاب نکنند آراء شکسته و انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و هم اینکه رئیس جمهور آینده یک رئیس جمهور حداقلی خواهد بود که مطلوب هیچ کسی نیست.

او افزود: به نظرم پنج نامزدی که در شورای ائتلاف و شورای وحدت و پایداری و ایستادگی هستند باید با یک وحدت رویه جلو بروند و از فرصت رسانه ای برای تبلیغات و بیان مطالبشان استفاده کنند ولی در نهایت به نفع یک نفر کنار بروند که آراء شکسته نشود. در غیر اینصورت حتی رئیسی اگر به عنوان پیشرو این نامزدها قرار بگیرد با شکسته شدن آراء، او هم قطعا رای نخواهد آورد. 

کنعانی مقدم در خصوص وعده های برخی کاندیداها خاطرنشان کرد: وعده هایی که داده می شود باید وعده هایی باشد که اسناد بالادستی آن را تایید می کند؛ یعنی با توجه به بودجه ای که سالیانه بسته می شود و مجلس تصویب می کند وعده ها باید در این چارچوب بوده و برنامه پنج ساله ششم بر اساس سیاست های ابلاغی، باشد.

او ادامه داد: حالا اگر وعده ای داده شود که امکانات و مقدرات کشور قابلیت اجرای آن را نداشته باشد قاعدتا باز به بی اعتمادی مردم، حاکمیت و نظام خواهد رسید و مطالبات کاذب را افزایش خواهد داد و قطعا اثر آن منفی خواهد بود، مشکلی که حل نمی کند خود نیز یک مشکل می شود مخصوصا در بحث یارانه ها که رقم های متفاوتی داده می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: آقای قاضی زاده یک حرفی زده اند و آقای زاکانی یک حرف دیگر همه اینها باید در چارچوب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت متناسب با اختیاراتی که رئیس جمهور دارد و مصوبات مجلس، مطرح شود.  

او در خصوص برخی از اظهارنظرها مبنی بر اینکه پرشوری انتخابات به انتخابات نادرست منجر می شود، گفت: من معتقدم که انتخابات هیجانی ممکن است که باعث شود افرادی سرکار بیایند که نتوانند به آن مسئولیتی که دارند عمل کنند اما شور بدون شعور قطعا مخرب خواهد شد. یعنی در انتخابات باید شور و هم شعور انتخاباتی وجود داشته باشد، قطعا این دو با هم می تواند یک انتخاب درست را رقم بزند در غیر اینصورت ممکن است باعث شود، افرادی وارد مسئولیت های کشور شوند که نه تنها مشکلی را حل نکنند بلکه مشکلی هم بر مشکلات نظام بیافزایند. 7