شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#علوم پزشکی

برگ برنده کشورها در مقابله با کرونا چیست؟

اجباری شدن ماسک به روایت تصویر تهران کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با تازه ترین وضعیت بیماری کرونا و همچنین روند واکسیناسیون در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، جلیل کوهپایه زاده، در بیان علل روند نزولی بیماری کرونا در روزهای اخیر، گفت: با تلاش مسئولان و همراهی و همکاری همه مردم پس از عید نوروز و با بالا رفتن آمار ابتلاء در بین هموطنان، حساسیت‌ها بیشتر شد و میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم نزدیک به ۷۰ درصد رسید هر چند که بهترین و مطلوب‌ترین حالت رعایت پروتکل‌های ۹۰ درصد هست.

وی افزود: بهترین راه جلوگیری از ابتلاء به کووید ۱۹ رعایت پروتکل‌ها است و واقعیت این است که هیچ راهی فراتر از رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد.

کوهپایه زاده ادامه داد: حتی کشورهایی که واکسیناسیون را انجام داده اند برگ برنده آنها در رعایت پروتکل‌ها بود که مجموع واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها نتایج بهتری داشته است.

وی افزود: در ایران هم افزایش تعداد مبتلایان در پیک چهارم کرونا مربوط به ایام عید و جابجایی‌های مردم بود که با رعایت بیشتر پروتکل‌ها، وضعیت بهتر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تا زمان رسیدن به حجم قابل توجه واکسیناسیون در کشور، لازم است همچنان رعایت پروتکل‌های را جدی‌تر بگیریم.

منبع: مهر