به گزارش رکنا،  شامگاه 4 فروردین زن جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از سرقت مسلحانه خانه‌اش توسط مردانی ناشناس خبر داد. او گفت: ساعت حدود 8 شب بود و من به همراه 4 نفر از اعضای خانواده‌ام که آنها نیز خانم بودند داخل خانه ویلایی‌مان در دهکده المپیک نشسته بودیم که ناگهان در ورودی باز شد و 4 مرد نقاب دار در حالی که اسلحه به‌دست داشتند وارد خانه شدند. آنها با تهدید اسلحه طلاهایی که به همراه داشتیم و وسایل با ارزش خانه را سرقت کرده و متواری شدند.

به دنبال این تماس کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت راهی محل سرقت شده و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان از طریق دیوار وارد حیاط شده و بعد از آن مرتکب سرقت شده‌اند. در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت مشخص شد که مردان مسلح با خودروی پژو سفید از محل متواری شده‌اند. اما شماره پلاک خودروی پژو مخدوش بود.

در ادامه کارآگاهان در بازرسی از محل سرقت، موفق شدند اثر انگشت یکی از سارقان را به‌دست آورند. با بررسی اثر انگشت، مشخص شد متعلق به سارق سابقه‌داری بود که تا کنون 6 بار به اتهام سرقت مسلحانه راهی زندان شده است. با شناسایی بابک به‌عنوان یکی از اعضای این باند، تحقیقات روی او متمرکز شد و بررسی‌های نشان می‌داد متهم سابقه دار که ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور است، با اعضای باندش قصد سرقت مسلحانه دیگری دارد.

وقتی مشخص شد سارقان قصد دارند به یک خانه در محدوده نواب دستبرد بزنند کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت راهی محل شده و آنها را به محاصره درآوردند. سارقان با دیدن مأموران اقدام به فرار کرده اما در نهایت با شلیک تیر هوایی 5 نفر از متهمان بازداشت شدند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که 2 نفر از متهمان دستگیر شده اعضای باندی بودند که سرقت از خانه ویلایی در دهکده المپیک را رقم زده‌اند و 3 عضو دیگر به تازگی به این باند پیوسته‌اند.

در ادامه بررسی‌ها هویت سایر اعضای باند نیز شناسایی شد و کارآگاهان پلیس دریافتند که یکی از متهمان خود را به یکی از مرزهای شمال غربی کشور رسانده و قصد خروج غیر قانونی دارد که متهم دستگیر شد. در ادامه نیز مخفیگاه بابک شناسایی شد و تیم تحقیق موفق به دستگیری او و دو عضو دیگر باند شدند. در مخفیگاه متهمان سلاح‌هایی که برای سرقت‌های مسلحانه استفاده می‌کردند و یک کیلو مواد مخدر کشف شد. همچنین مشخص شد بابک در یک پرونده دیگری نیز به اتهام معاونت در قتل به زندان رفته بود.

سرقت‌های سریالی

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات از متهمان، آنها فقط به سرقت از خانه ویلایی در دهکده المپیک اعتراف کردند. اما با تحقیقات صورت گرفته از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت مشخص شد که اعضای این باند در استان‌های فارس و خوزستان نیز سرقت‌هایی به همین شیوه و شگرد مرتکب شده‌اند. تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای باند ادامه دارد.